Direktlänk till inlägg 15 september 2018

Lördagsfeeling

Av maria tafvelin - 15 september 2018 08:12

Lördag morgon. 11 grader och lätt regn.  I morgon börjar jag jobba, så jag ska fylla dagen med så mycket värda saker jag bara kan. Igår afton var jag ute på gården och tränade, först Theo, sedan Kelly. Superkul !!! De var verkligen glada och peppade på träning 

   

När jag var nere med Kelly, kom den här muppen förbi som följde mig till tvättstugan och sa att jag inte skulle ha hund med mig dit in. Han kom fram och sa:

- Har du haft mäklare hos dig idag?

- Ja, det stämmer

- Ok .... vad sa han då?

va? ... fniss ... vilken fråga tänkte jag... vad Tror du han sa, typ. 

- ja alltså, jag ska sälja lägenheten

- ok .. i vilket skick är den då?

- ja .. vi har lagt nytt golv, målat om alla väggar, ska byta bänkskiva i köket, alldeles ny kyl/frys, 2.5 år gammal spis.

- aha, vad säger mäklaren om pris?


Där kände jag att jag inte hade lust att diskutera med honom mer faktiskt. Han köpte ju sin etta för 380 000 och har lagt ner rätt mycket pengar på renovering, dessutom uppträdde han snorkigt i tvättstugan. 

- ja, vi får se var det slutar, sa jag med ett stort leende, sedan halade jag upp en köttbulle ur fickan och belönade Kelly för att hon legat stilla hela tiden och väntat. 


Blir lite full i fniss när jag tänker på samtalet med mäklaren. Pernilla och Mattias hade den här mäklaren när de sålde lägenheten och köpte huset, och han minns ju precis vem de är. Berättade att Hannah och Robban åxå köpt hus i Boviken, och hela historian om hur det kommer sig att jag hux flux ska sälja och flytta dit jag åxå. 


Lika otippat som det var att jag hamnade i Ursviken lite hastigt och lustigt för 5.5 år sedan, är det nu att jag säljer mitt lilla supersöta paradis, och flyttar vidare 

   

Igårkväll grillade jag en kotlett och stekte lite potatis

 

supergott blev det :)


Nä, nu är det dags att hänga bort morgonrocken och ta en morgonpromenad. Tror att jag sedan ska gå igenom städskåpet (funkar typ som förråd för en massa junk åxå) och skåpet med skor. Finns massor jag kan packa och köra iväg till Boviken. 


Ha en härlig Lördag! Gör nåt värt av den :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards