Alla inlägg den 17 september 2018

Av maria tafvelin - 17 september 2018 07:30

Måndag morgon. 2 grader och klarblå himmel. Vindstilla åxå, verkar det som. Helt underbart! 


Igår, efter jobbet, kom Mattias och Pernilla och satte in nya bänkskivan. Robban anslöt senare, och nu är den på plats:

  

Till middag blev det spagetti med köttfärssås. Jo, jag köpte faktiskt spagetti på affärn ... måste ju vara flera år sedan jag kokade torrspagetti ... fniss.  Det blev matlådor åxå. Ja, köttfärssåsen blev 5 matlådor, men spagetti kokade jag för middagen, samt dagens lunch. Ingen hit med frysta spagetti tycker jag :)


Idag startar arbetsdagen med ett litet personalmöte. Varför jag skriver "litet" är för att det rör bara oss som jobbar i kondis, alltså, inte bagarna. Det är jag själv som kallat ihop till mötet, för jag vill ha klart och tydligt för  mig hur planen ser ut framöver i kondis. Vem gör vad osv. 


Nä, nu är det nog bät att jag sveper kaffet, hänger bort morgonrocken och väcker hundarna. Tänker ringa veterinären idag om Kelly åxå. Har ju fått minska radikalt på den vätskedrivande medicinen ... hon hostar lite .. inte jättemycket ... men hennes andning är lite hastig. När de andra hundarna tagit Ett andetag, har hon tagit tre eller fyra. Det känns inte bra. Hoppas det bara är att öka den andra medicinen, för pigg och glad, Det är hon. 


Ha en Fin måndag! Gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards