Alla inlägg den 19 september 2018

Av maria tafvelin - 19 september 2018 17:10

Onsdag afton. 13grader och gråmulet.Det lixom hänger regndroppar i luften. I morse mailade jag denna film till veterinären, där man ser Kellys andhämtning. Jag filmade den igårkväll när vi lagt oss, och säkert legat i 20 minuter. 


  Lilla gumman ... hon andas så häftigt. Veterinären ringde upp och sa att vi ökar på den hjärtmedicin hon äter. Måtte detta nu hjälpa! Det är alltså dags att hålla tummarna!! 


Mäklaren var förbi igår så vi skrev papper. Känns ju jättekonstigt att det verkligen finns  på papper nu, att jag ska sälja och flytta. Snacka om spontan-flytt ... fniss. Men jag längtar verkligen. Jag blir så full i fniss när jag tänker på vad schyssta Sonja (hon heter egentligen Eivor) sa häromdagen: 

- Har du berättat för (bittra) Birgitta, att du ska flytta?

- nää ...

- Inte vi heller ... men tänk om det flyttar in någon som FAKTISKT spelar musik

Hahahahaha, vi skrattade gott båda två, för det är nästan HELT säkert, att den som flyttar hit, lyssnar mer på radio/musik än vad Jag gör. Jag har det oftast helt tyst. 


Jag har fortfarande inte rensat städskåpet. Vet inte varför egentligen. Jag har lixom bara inte samlat ihop mig och börjat, men måste nog dra igång med det. 


Fotografering av min supersöta lägenhet blir kanske redan nästa vecka. Sedan hamnar den på hemnet å allt. Bäst att jag kavlar upp ärmarna tar itu med det jag måste göra. 


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards