Alla inlägg den 28 september 2018

Av maria tafvelin - 28 september 2018 08:51

Fredag morgon. De 2 minusgraderna  som var när jag sprättade igång kaffebryggaren, har mildrats och blivit 1 plusgrad. Appen säger soligt, men den ljuger. Jag ser då ingen sol. 


I förrgår, dagen efter att jag mist min älskade Kelly, fick jag ett sms av försäkringsbolaget if, där de gratulerade Kelly på in födelsedag. Av någon anledning har de fått för sig att hennes födelsedag var den 26/9, istället för den 1/9. Det var smärtsamt. Det är åxå på något sätt smärtsamt att hennes matskål står kvar på golvet i köket, men jag har inte samlat kraft till att plocka upp den, så den får stå kvar ett tag till. 


Igår efter jobbet, följde Pernilla mig hem, och sedan kom Hannah och Robban åxå. Pernilla fogade nya bänkskivan medans Robban fixade tröskeln till balkongen. Jag och Hannah kånkade ner alla stora krukor jag hade på balkongen, PLU änglatrumpeterna. Vi lastade in allt i bullbussen, sedan gick vi upp för att fixa det sista - få upp hatthyllan. Ny borr inhandlad .... men nä ... .det gick lika förbannat inte. Så ... .hatthyllan ligger fortfarande på golvet. Körde till Boviken och fick nyckeln :)  Vi lastade in det jag hade med mig, in i huset. Det känns häftigt, att lixom kunna börja flytta in :)    


Idag ska jag åka in till stan en sväng, och ikväll kör jag igång helgkursen i allmänlydnad. Kom ihåg att hur hemsk en dag än är, finns det alltid något värt med den. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards