Direktlänk till inlägg 19 oktober 2018

Die Hard

Av maria tafvelin - 19 oktober 2018 09:47

Fredag morgon. 7 grader och strålande sol. Jag tog en rejäl sovmorgon, och det var skönt för jag har sovit rätt kasst de senaste veckorna (svårt att sova när inte Kelly ligger nära) Jag har vaknat ett par gånger inatt åxå, men lyckades somna om och vaknade inte förrän 9.15  


Igår före jobbet, efter morgonpromenaden, drog jag iväg med Theo till RackArena och Rambobanan. Först lite spring och lek inne på arenan, sedan gick vi Rambobanan

             

Jag fotade bara en bråkdel av alla utmaningar som finns längs banan. Vilken förmån att kunna vara på en sådan där bana. Det enda som är jobbigt är att min balans är så dålig. Jag har stora problem att ta mig runt, och det är så himla synd. En utmaning jag hade sett fram emot, var Die Hard-tunneln. Jag förstod att Theo inte skulle kuta hela tunneln själv, även om han faktiskt kröp in ... men han vände precis vid första kröken. Det blir ju typ kolsvart därinne. Glad i hågen kröp jag in och manade på honom framför mig. Kände direkt smärta i höftböjaren, och jag klarade bara till strax efter första kröken så var jag tvungen att stanna och tänka efter. Det gjorde såpass ont att jag omöjligt skulle ta mig hela vägen till slutet. Försökte hasa mig fram bara med armarna, men det kände jag att jag inte skulle orka. Jag var helt enkelt tvungen att backa ut, såpass ont gjorde det. Min tanke om att gå banan 3 varv var jag åxå tvungen att lägga ner. Det blev att knata iväg till bilen och åka hem istället. 


Idag blir det nosework istället. Samt att jag ska köra tillbaka lite grejer som jag lånat av Pernilla och Hannah inför lägenhetsvisningen. 


Nu håller de på att lägga kantsten härute. Jädrar så snyggt det blir! 


Nä, nu måste jag sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken. Det är ju inte ens morgon längre ... fniss


Ha en superhärlig fredag! Gör nåt värt!

Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards