Alla inlägg den 12 december 2018

Av maria tafvelin - 12 december 2018 09:25

Onsdag morgon. 12 minusgrader och klar himmel. Det här blir en underbar dag :)


I förrgår afton ringde jag till salong Hufudsaken, där Annicas dotter Stina jobbar som frisör. 

- I need you, var det första jag sa när hon kom till luren .... fniss. När har du tid?  Ja sa hon, kan du komma kl 9 i morgon bitti? - japp, jag kommer. Jag vill ha nåt Nytt, Kul, Snyggt. 


Min plåtkompis har börjat jävlas lite ..... det verkar vara nåt vajsing med växellådan, när jag backade ut på vägen var allt som det skulle, men när jag la in Drive, så hände absolut ingenting. Gasade friskt, men det hjälpte inte. Backade lite till ... men framåt  Nej. Bröt och bökade en bra stund och äntligen! HOppas det bara var en tillfällig svacka!


Det tog några timmar hos Stina innan det var klart, det var ju rejäl klippning, avfärgning, sedan färgning. 4 timmar senare seglade jag ut med en supercool frisyr och en helt makalöst tjusig färg! 


   

 


Nu tog jag de där fotona i mörkret igårkväll ... ska ta nya idag där man ser färgen bättre. Jag är i alla fall supernöjd :)


Idag har jag inget inplanerat förutom den dagliga promenaden med Pernilla och lillgrabben. Jo jag ska ta och skriva cv som jag kan skriva ut och ta med när jag ska åka runt och söka jobb. Blir ju bra att försöka ta några nya foton som jag kan bifoga åxå. 


Nä ... klockan tickar, jag sov rätt länge och hundarna börjar behöva gå ut. Eller ... Molly vill helst slippa förstås ... men ut måste vi ju. 


Ha en riktigt härlig onsdag, fyll dagen med värda grejer i vanlig ordning :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards