Alla inlägg den 15 december 2018

Av maria tafvelin - 15 december 2018 08:11

Lördag morgon. 17 minusgrader ... krispigt .... fniss.  Var precis ute i morgonrock och vintermössa för att sätta i motorvärmarsladden i plåtkompis :)


Igårkväll startade jag helgkursen "Allmänlydnad +", en kurs där vi går vidare med lite mer lydnadsövningar som ställande och läggande under gång, samt samma sak under inkallning, Deltagarna fick även välja något nytt trick att lära in, som de inte tränat på innan.  Syftet är kanske inte Bara att lära in just de momenten, utan att alla ska förstå vikten av att bryta ner alla moment i mindre bitar och lära in grunder först, för att sedan bygga vidare. Det gick alldeles strålande bra för allihop. Idag fortsätter vi jobba med samma moment, men går vidare mot det färdiga resultatet. 


Igår efter en kort morgonsväng med hundarna lämnade jag faktiskt hundarna hemma och gick bort till Pernilla och Mattias. Brorsans dotter Tina kom dit med sin yngste grabb så vi tog en promenad tillsammans runt byn jag, Pernilla, Tina och smågrabbarna. Sen blev det en kopp kaffe och ett samtal med arbetsförmedlingen. Så himla smidigt det är nuförtiden att man inte Måste åka iväg på möte på Af, utan kan välja att ha telefonmöten. 


Pernilla och Otto följde mig hem och kokade knäck, Hannah anslöt efter jobbet för provsmak, och sedan var det dags för mig att åka iväg till hundkursen. Kom hem strax före 20.30, tog ut hundarna en sväng, sedan blev det tv-soffan en stund innan det var dags att krypa isäng. 


Nä ... nu ska jag hänga bort morgonrocken och häkta på mig kläderna, väcka hundarna och gå ut. Hörrni .... det är lördag, bästa dagen ... Ta vara på den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards