Direktlänk till inlägg 31 december 2018

2018 sammanfattningsvis

Av maria tafvelin - 31 december 2018 08:13

Nyårsaftonsmorgon. 11 minusgrader och i skrivande stund har inte solen gått upp än, så det är i det närmaste kolsvart ... men det är nästan så att man inte hinner blinka, så är dagsljuset här :)


Nyårsafton. Årets sista dag. Blickar tillbaka på året som gått och förbi flimrar bilder av stor glädje, enorm lycka, spännande äventyr, men även djup sorg och oväntade bakslag. Precis om livet Är. Den här dagen ska jag ägna åt att reflektera över året som gått, och sätta upp mål för det nya året. 


Det största som hänt under det här året är ju såklart att jag blivit mormor till lille Otto som blev 1 månad gammal på julafton. Att jag flyttade hit till Boviken är ju den bästa flytten jag gjort och det känns helt klart som att En såå stor bit av livspusslet har hamnat på rätt plats. 


Den största sorgen under året är att Kelly lämnade mig precis innan flytten. Det går nog aldrig hämta sig helt efter det, men jag är så oerhört glad och tacksam över de nästan 9 år jag fick tillsammans med henne. Paddy lämnade mig strax efter och flyttade till Kelly istället för att följa med till Boviken. Molly, den sista av de tre musketörerna mår i dagsläget inte bra, var ju till veterinären förra veckan och fick antibiotika och smärtstillande. De sa att det skulle vända inom några dagar, men ännu har det inte vänt, snarare tvärtom. Det gnager i mig att hon inte mår bra, och ska jag vara helt ärlig så känns detta så ohållbart. Hon kissar och bajsar inne varje dag, jag gör inte annat än torkar kisspölar känns det som. Vad fattas dig gumman??  Mitt i detta så kommer det in en ny hund i mitt liv på fredag. Ibland är det ödet som styr verkar det som. Det är en staffe, samma ras som Theo, Alice heter hon och är vacker som en dag. Jag kör ner till Karlstad och hämtar henne. Jag får sova över hos nuvarande ägaren, så att jag får se henne i sin vanliga miljö, och DET känns oerhört bra. 


Igår avslutades min anställning på Wallins Kafferepet, då gick min uppsägningsmånad ut. Känns otroligt skönt, vilket kanske låter makabert, men så är det. Man lär sig mycket om ledarskap genom att studera andras. 


2018 sammanfattningsvis:

         

 

   

     

     

   

         

                     

       

                     


Vilket år! Så oerhört innehållsrikt och viktigt! 2018 innehöll de största tårarna. Både av sorg och glädje. Jag väljer att vältra mig i glädjens tårar idag. Det börjar ljusna ute .... dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken för sista gången det här året. 


Gott Nytt År allihop!!!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards