Alla inlägg den 4 januari 2019

Av maria tafvelin - 4 januari 2019 05:17

Fredag morgon. 1 minusgrad och kolsvart. Det är inte ofta jag kliver upp kl 5, och inte har jag direkt sovit jättegott ... men, första koppen är upphälld, Theo har förflyttat sig från sängen på övervåningen, till soffan i vardagsrummet. Dagen har börjat och idag åker jag. Om mindre än 2 timmar börjar jag köra ner till Karlstad för att hämta Alice. 

 

Igårkväll när jag gått och lagt mig tänkte jag på en sak. Jag tänkte på hur många som faktiskt ryms i ens hjärta utan att någon annan behöver lämna sin plats. De ryms allihop även om det tillkommer nya. Det känns skönt att det är så. 


Hannah kommer över nu på morgonen innan jag åker, för att kolla olja och lufttryck mm i min plåtkompis. Jag har alltså en servicehjälp som kommer hem till mig, DET är lyx :)   Pernilla sa till mig igår: mamma, du är väl förberedd på att bilen KOMMER att lägga av under den här resan! ... fniss. Närå


Jag ska skjutsa Theo till Burträsk, han ska vara hos John tills i morgon. John är ju bror till Theos förra ägare Julia, han har varit hundvakt till Theo åt mig förut, och blev glad när jag nu frågade igen. I morgonkväll kommer dock Julia att ta hem Theo till sig i stan, så att jag har nära att hämta honom. Det blir förmodligen på söndag jag hämtar hem Theo, för jag räknar med att jag kommer hem sent i morgon kväll. Jag ska sova i Karlstad hemma hos Alice  m familj, och åker i morgon efter att ha gått en promenad med nuvarande ägare, så att jag ska få se Alice i hemmiljö, och ute på promenad. 


Igår tvättade jag alla filtar i 95 grader, samt kastade ut täcken och kuddar på balkongen, då det var 17 minusgrader. Nu ska det förhoppningsvis inte lukta kiss någonstans, och kvalstren ska vara döda. Jag är redo att hämta en ny familjemedlem, med förhoppningen om att det blir en god kamrat både till mig och Theo, men även till Hannah och Robban samt deras hundar, och naturligtvis Pernilla, Mattias och lille Otto. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken och börja packa ihop inför resan. Ha en riktigt härlig fredag. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards