Alla inlägg den 9 januari 2019

Av maria tafvelin - 9 januari 2019 07:36

Onsdag morgon. 8 minusgrader. Ser på appen ut som att det blir strålande sol idag :)  Så himla kul !!!! 


Igår, efter morgonkaffet, tog jag hundarna och gick runt "lillbyn" torde vara typ 2.5 km. När vi kom hem tog jag itu med att plocka ihop julgrejerna. Tänk ... direkt efter nyår blir jag tvärless på jultomtar och juldukar ... då vill jag ha upp saker som skriker: Nytt år, ljusare tider :) .... oj .... kom precis NU på att jag inte har några gardiner att sätta upp i köket .... satte ju  upp julgardinerna där direkt .... och har inget annat. Jamen, jag ska ju ner på stan idag, så jag får lösa det då :)


Efter att ha plockat ihop julgrejerna och småfipplat lite med annat, hörde Pernilla av sig och det var dags för den dagliga promenaden"runt byn" ... det är alltså en lite längre sväng än runt "lillbyn" .... fniss .... typ 4.5 km

 

När vi kom hem drog vi iväg på Solbacken för att handla lite på ICA maxi. Vi hann även in på Lekia och Intersport en sväng. När jag kom hem började jag direkt med det projekt jag hade på menyn: koka marmelad. Jag ska ha brunch här på söndag, så jag tyckte det var kul att koka några små burkar marmelad :)  Det blev tre sorter : passionsfrukt, ananas och kiwi

 

Kvällen blev lugn :)

   

Inatt har jag vaknat ett par gånger. Alice får som för sig att hon måste tvärt kramas och pussas ett par gånger per natt. När hon gjort det så somnar hon om.  :)   Hon följer mig ner på morgonen, men hoppar upp i soffan och sover vidare. Theo kom precis ner och la sig på mattan här i köket medans jag dricker mitt kaffe. 


Hörrni, idag blir det sjuuuuukt spännande. Jag ska på anställningsintervju kl 10.00   Håll tummarna för mig :) 


Nä .... börjar väl vara dags att sparka av sig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ska ta en promenad runt "lillbyn" och sätta i motorvärmaren på plåtkompisen innan frukost. Sen är det bara att kamma till sig (duschade just innan jag la mig, så håret var blött) och preppa sig inför intervjun. 


Ha en riktigt Bra onsdag. Fatta rätt beslut, fyll dagen med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards