Direktlänk till inlägg 11 januari 2019

Håll i Hatten!

Av maria tafvelin - 11 januari 2019 08:34

Fredag morgon 1 plusgrad och blåsigt utav bara helvete! Öronproppar var ett måste för att kunna sova inatt. Läste i Norran att det i Norge blåst så hemskt att tex en buss hade blåst omkull. Fy fasen! Det började ju blåsa igår afton, och när Miomöbler levererade mitt vitrinskåp kl 15.00 så frågade jag om de kände något i sin lastbil, då den är rätt hög

- jo fasen, i morgon vågar vi inte köra, det känns tillräckligt Nu, och det ska blåsa mer i morgon. 


Igår var åxå dagen då jag började känna mig förkyld. När var jag förkyld senast? Det var jättelänge sedan. Jag och Pernilla tog promenaden runt byn redan vid halv 9, sedan åt jag frukost - mina hembakta tekakor, hemgjorda passionsfruktsmarmelad (svingod) och en kopp te

 

Efter det kröp jag upp i soffan med hundarna eftersom jag kände mig frusen

   

Jag har ju sån tur att mina hundar är värsta myspropparna :)   Jag såg lite tv tills Pernilla ringde och frågade om jag skulle med på Bibo och IcaMaxi. Ja gärna :)   så hon plockade upp mig och vi åkte iväg, en kort sväng blev det eftersom jag väntade mio mellan 14 och 16. Pernilla och Otto stannade hos mig när vi kom tillbaka, och hur svårt det än kändes, försökte jag att inte vara så mycket i ansiktet på Otto, vill ju inte att Han ska bli förkyld. Vitrinskåpet kom i tre tunga kartonger. Hannah kom förbi och höll Otto medans jag och Pernilla bar in kartongerna. Jag har inte orkat packa upp och börjat skruva ihop dem än, kan bli idag, då det inte kommer att bli någon längre utevistelse. 


Jag var ju på anställningsintervju i onsdags. Det kändes jättebra, men såklart är jag inte ensam som sökt tjänsten. De intervjuar kandidater i veckan och nästa, sedan sållas några ut som går vidare till nästa intervju, det blir veckan därpå. Men ... inget annat att göra än att vänta och se om man går vidare eller inte. 


Såg på fb någon snubbe som blivit less på att "alla" verkar så lyckliga, lägger upp bilder på så "tjusig" mat, "vältränade kroppar"  .... så han ska i protest lägga upp bilder på "verkligheten" som han kallar det.   Jamen ... snälla nån ... Den här diskussionen har jag sett många gånger, människor som hakar upp sig på att andra verkar  FÖR lyckliga. Det kan alltså inte vara sant att människor ÄR så lyckliga, äter så tjusig mat eller har så vältränade kroppar. Eller? Själv tycker jag att det är rätt så uppenbart att vi alla har VÅR verklighet. ÄR man jätteintresserad av matlagning, att lägga upp snyggt (jag tex) ... så känns det rätt så naturligt att mina matbilder ÄR tjusiga. Det är ett intresse. En människa som verkligen brinner för att träna, som ägnar många timmar varje dag åt träning .... det är väl inte en surprice att den människan får en vältränad kropp ... ska den människan inte få lägga upp bilder på sitt resultat?  En annan älskar inredning, och prioriterar att köpa inredningsprylar till sitt hem. Ska den människan skämmas och ge fan i att visa andra?  


Själv har jag ALDRIG stött på någon som låtsas ha ALLT, dvs - perfekta matbilder, supertränad kropp, supervackert hem osv. De jag har stött på, har Något eller ett par områden de verkligen brinner för, och därmed delar dessa. Om jag går till mig själv-  Jag delar bilder på MINA intressen- matlagning (har ett enkomt matinstagram) och hundar. Jag har numer inte en vältränad kropp, så DEN hamnar inte på bild om vi säger så. Eller .... tycker den här snubben att jag BORDE lägga ut bilder på min blekfeta kropp så att ingen ska tro att jag är LYCKLIG ... för det kan jag väl inte vara som jag ser ut?


Nä ... lille gubben, du är ute och cyklar. Visst, vill du bara lägga ut bilder på svettiga strumpor, sönderkokade makaroner med ketchup, en ölmage och ostädat hem - Gör det, ifall det är DIN verklighet, som du vill dela med andra. OM det är så att det verkligen är DU - jamen, dela med dig vettja. Gör du ditt bästa bara för att på något sätt trycka ner andras verklighet, så är det bara fjantigt. 


Nä .... nu ska jag sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken, hålla fast hatten och gå ut med hundarna. Gör nåt värt av den här dagen!


Gomorron



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards