Alla inlägg den 13 januari 2019

Av maria tafvelin - 13 januari 2019 08:16

Söndag morgon. 12 minusgrader och halvklart. Medans kaffet blev färdigt passade jag på att börja duka i "matsalen". Jag ska ju ha en viktig brunch idag kl 11.  Pernilla, Otto, Hannah och Robban kommer. Mattias är borta, och kommer inte hem förrän senare idag, så han missar tyvärr brunchen. Efter morgonrunda med hundarna ska jag dra igång att baka scones, göra äggröra, steka prinskorv, göra våffelsmet .... det blir olika slags yoghurt, olika slags granola, ost, leverpastej, skinka, och såklart mina hemkokade marmelader :) Det ska bli superkul :)


Igår gick jag runt "lillbyn" på morgonrundan. När jag kommit en bit mötte vi en lös hund. En liten Jack Russel med reflexväst. Det är aldrig kul att möta en lös hund när man är ute med hundarna, sånt kan ju faktiskt sluta hur som helst. Theo och Alice har jag ju på min vänstra sida båda två, men för säkerhets skull tog jag över Theo på min högra sida, det KAN  ju bli gruff inom flocken sådana här gånger. Hunden kom fram med stort självförtroende, jag höll kopplen kort och steg fram mot hunden och ropade - GÅ HEM!  .... nja, den brydde sig inte om mig så värstans mycket, så jag tog fram rösten som verkligen menar allvar.  GÅ HEM!!!!!   Då kutade den faktiskt iväg. Om den verkligen lydde mig och sprang hem, eller om den bara fortsatte sin motionsrunda på egen hand, det vet jag inte. När jag senare berättade om det här för Hannah sa hon: jomen den där är ofta lös. 


Efter den promenaden åkte jag på ICA maxi och handlade inför brunchen. Hem, stökade in i skåpen, Pernilla ringde så jag åkte dit och skötte om lille Otto medans Pernilla fixade naglarna. Jag och Otto dansade framför tvn, det var konsert med Niklas Strömstedt :)  Otto blev så trött av allt dansande så han somnade i min famn. Eftersom jag känner mig lite krasslig, tvättade jag händerna säkert 10 gånger, och lyckades undvika att pussa på honom alltför mycket ... tror jag .... 


Hem, fräsa ihop en pytt av lite leftovers ... sen parkerade jag mig under filtar i soffan tillsammans med hundarna. 

   

Jag ägnade en stund åt att beställa lite posters på nätet ... bland annat den här:

 

men även en bunt andra som jag tyckte om. 


Inatt har jag frusit och svettats om vartannat. Hundarna nära, nära. Alice har fortfarande i sig att hon åtminstone två gånger varje natt tvärvaknar och ska pussas och kramas en kort stund, sedan knorrar hon ihop sig och somnar om. Man ser att de börjar lära känna varandra hon och Theo, och tyr sig mer och mer till varandra, lägger sig nära varandra, det har de inte direkt gjort tidigare. 


Nä hörrni, bäst jag sörplar i mig kaffet, sparkar av mig tofflorna, hänger upp morgonrocken och talar om för hundarna att det är dags att vakna och gå ut. Det blir en kortare morgonrunda idag, får bli en längre fram på dagen om jag orkar vill säga. 


Ha en Skön, underbar söndag. Gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards