Alla inlägg den 4 februari 2019

Av maria tafvelin - 4 februari 2019 08:34

Måndag morgon. 12 minusgrader och snöfall. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Igårkväll när jag var ute med hundarna på kvällspink, så var Hannah och Robban ute och skottade, både för hand och med 4hjulingen, jädrar vad snö det har kommit. Dock så har det ju fortsatt snöa och blåst hela natten, så när jag klev upp i morse så var alla deras ansträngningar igårkväll helt förgäves, vi är insnöade. 


Robban skulle ta flyget till Stockholm i morse för att byta plan och flyga till Göteborg. Taxin höll inte på att ta sig hit för att hämta honom, flyget blev försenat så nu missar han anslutningsflyget. 


Hannah var och hämtade en hyrbil igår, för hon skulle köra till Åsele i morse med en kollega ..... låt mig säga såhär- vi kom överrens redan igårkväll att hon INTE skulle ge sig ut på vägarna. Hon klev upp tidigt för att starta upp 4hjulingen och skotta igen. Hon hann bara nåt varv så gav hjulingen upp. Plogbladet stannade på översta läget och gick inte få ner. 


Jag sitter i mitt superfina kök och dricker kaffe. Hundarna sover än. Hannah skulle baxa sig över hit med en spade och skotta så att jag får upp ytterdörren. Dagens fyspass för hundarna blir att springa lösa på gården. 


Igår afton slog det mig - Det var 9 år sedan jag hämtade min älskade lilla Kelly på Arlanda. Som jag saknar den hunden <3  Jag är så tacksam över de år jag fick med henne, och jag har nu 2 helt underbara hundar som förgyller min dag. Riktiga mysproppar är de båda två


 
 
  Nä .... om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken. Dagen har börjat och hur insnöad man än är, må man ju göra nåt värt av den :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards