Alla inlägg den 9 februari 2019

Av maria tafvelin - 9 februari 2019 09:04

Lördag morgon. 10 minusgrader och mulet. Det snöade ju igår, och trots att det gått ut varningar för taskigt väglag så var det x antal olyckor där bilar körde av vägen, Herregud så många som vägrar lätta på gasen trots att väglaget förändras. Jag var ju in till stan för att besiktiga bilen och blev helt förbluffad över hur många till synes oerhört stressade bilförare som var ute samtidigt som jag. Ibland tänker jag faktiskt: hoppas du kanar av vägen jävla pappskalle. 


Jo, jag var ju med plåtkompis på bilbesiktningen igår. Japp, blankt papp!! Besiktningsmannen sa när han återlämnade nyckeln: blankare papper än så,  blir det inte. Jag har ju slutat gå bredvid och höra varenda hammarslag under bilen, småprata med besiktningsmannen och allmänt vara ivägen ... jag har anammat det nya :)  De har ju ställt ihop en mysig hörna med kaffemaskin och tv-apparat innanför dörren, och där satte jag mig och lät tjommen jobba i fred. Nästan lite spännande faktiskt att vänta på besked. Blev oerhört Glad och snudd på förvånad när det inte var en endaste liten anmärkning.  :)


Det ska börja om att snöa i eftermiddag vad jag förstår, och verkar ska snöa i morgon åxå. Nu får snön sjunka ihop en hel del, och skotrarna köra massor, så att man får bra skoterspår att gå på :) Det kan jag sakna från Bygdsiljum - välpistade skoterleder där man kunde promenera i timmar. 


Om de plogar vägen tänkte jag ta Theo på en sparktur idag. I övrigt blir det lugnt, då jag igår kände av halsen och en såndär smygande känsla av förkylning. Även om jag knappt tror på det, så har jag matat i mig c-vitaminer och hoppas kunna sätta krokben för den. Har ju sett på fb hur många varit ORDENTLIGT förkylda i flera veckor, med fruktansvärt ont i halsen mm. DET var jag INTE sugen på. 


Alice har inte direkt träffat Lilly och Milo än, bara lixom sett dem på gården och när de suttit i hundgården. Hon är dock väldigt nyfiken på dem, och när jag släpper ut dem lösa på gården så skyndar sig Alice upp på bron hos Hannah och Robban. Hannah berättade igår att Lilly springer upp på min bro när hon är lös åxå, de vill nog gärna hälsa på hos varandra ... fniss. 


Nä ... om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken och väcka hundarna för morgonpromenad. Skönt att kylan mildrats, även om det ju faktiskt varit rätt så skonsamma temperaturer. Jovisst, det har varit kring 28 minus några dagar, men vi har ju haft vintrar där det varit kallare, 30 grader och under, flera veckor i sträck. DÅ är det tufft tycker jag. 


Ha en superhärlig lördag! Alltid finns det NÅT värt att förgylla dagen med. Att förgylla någon annans dag med något enkelt, kan vara EN grej. Minns när Hannah gick på gymnasiet och skickade ett sms under en skoldag. 

- Du är världens bästa mamma, stod det i sms:et. Jag blev ju överlycklig och ringde upp henne. Ok .... de hade som uppgift att göra en god gärning, så det var ju inte sådär jättespontant, men ändå ... fniss. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards