Alla inlägg den 12 februari 2019

Av maria tafvelin - 12 februari 2019 08:17

Tisdag morgon. 8 minusgrader, klarblå himmel och strålande sol. Perkon puttrar, hundarna sover och radion spelar lite morgonmusik. Om en dryg timme ska jag vara hos Pernilla för att sköta Otto medans hon åker och tränar, sedan har vi lite grejer att göra :)


Igår gick jag över direkt på morgonen, släppte bara ut hundarna på morgonpink på gården innan jag gick. Vi körde ett projekt- tvätta en matta i badkaret, sedan la vi Otto i vagnen, gick förbi här och hämtade hundarna och gick en långpromenad. Strålande sol, bara 7-8 minusgrader.... helt sagolikt

 

När vi kom tillbaka stannade vi till hos mig och åt lunch. Pernilla gick hem och jag åkte iväg på Björkis för att köpa foder till Alice. Hem, skotta lite ... sen rann tiden iväg lite och det var dags att göra middag. Det blev fisk :)

 

Jädrigt gott faktiskt! 


I afton ska jag knalla iväg till Pernilla och Mattias och äta middag. Hannah och Robban kommer åxå. Det blir supertrevligt, och vi ska åka och handla inför middagen idag jag och Pernilla, när hon kommer från träningen och därefter blir det promenad. 


Nä ... det är väl dags att sparka av tofflorna och hänga bort morgonrocken. Hundarna kommer väl ner när de hör att jag ställer kaffekoppen på diskbänken. 


Ha en riktigt härlig Tisdag, hoppas ni har solsken åxå :)  Solen gör underverk för humöret faktiskt :) Det är mycket lättare att hitta nåt värt, när solen skiner.


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards