Alla inlägg den 20 februari 2019

Av maria tafvelin - 20 februari 2019 08:35

Onsdag morgon. 8 minusgrader och klarblå himmel. Det ser ut att blåsa en hel del dock. Men, rätt klädd så är det nog alldeles underbart att vara ute även idag :)


Igår tog jag hundarna och åkte in till stan. (Jag skulle åka och handla till den smörgåstårta jag ska göra färdig idag, gjorde fyllning och fyllde den igår, det är dekorationerna kvar att göra idag) och tänkte att det var en ypperlig dag att ta med hundarna på en liten stadsvandring. Jag gick en runda, satte mig sedan på en parkbänk mitt i stan. Alice hoppade upp och satte sig bredvid mig, och Theo satt nedanför. Det passerade en och annan som log med hela ansiktet, och sen kom hon. En kvinna i  typ 60-årsåldern. Hon ropade redan på avstånd:

- Men ååhh så gulligt, ÅÅÅhhh så gulliga!  När hon kom fram log hon så stort och frågade om hon fick hälsa på hundarna. - javisst, sa jag.

Hon blev helt förtjust, och jag vet inte vem av dem som överöste vem med mest kramar och pussar. Till slut tackade hon, sa hej då och gick in på en butik. Efter en bra stund kom hon ut

- åhh är ni kvar!!, jag kan inte låta bli er, utbrast hon, och kom och kramades med hundarna en stund till. Gullig kvinna :)


Satt en stund till, gick en sväng, sen lastade jag hundarna och åkte för att handla på Solbacken. Hem, fixade fyllningen till smörgåstårtan, fyllde den .... och eftersom jag hade rätt så ont i skallen, la jag mig i soffan en stund, slumrade till, vaknade och kände mig betydligt piggare. 


Idag ska jag passa lille Otto medans Pernilla tränar, sedan ska hon hjälpa mig att färga utväxten i håret, vi ska ta en promenad med Otto och hundarna, och i afton ska vi äta smörgåstårtmiddag hos dem, Hannah och Robban kommer åxå. Varför smörgåstårta överhuvudtaget kanske du undrar. Jo, jag vill provgöra en variant jag hade tänkt mig till Ottos dop i mars. Jag bakade brödet i söndags och la i frysen, så nu blir det spännande att se. Jag gjorde en egen variant av skink/ostfyllning, och dekorationerna blir nåt helt annat än det jag gjort tidigare. Jag ska fota så ni får se hur den blev när den är färdig. 


Jag fick feeling i lördags och köpte lite mer blommor. Typ riktiga mormorsblommor, bland annat dessa

 

Köpte mig ett knippe tulpaner och lite blåbärsris och gjorde mig en fin bukett åxå, och i söndags fick jag ett knippe tulpaner av Pernilla och Mattias för att jag passat Otto, satte ihop med de andra tulpanerna, så nu har jag en riktigt

riktigt fin bukett

 

Nä, nu är det nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag ska ta en kortare morgonrunda med hundarna eftersom vi ska ta en längre senare idag. Har vi tur så blåser det lite mindre då. Alltså, man har ju börjat höra vårfåglarna!! HUR underbart är inte det!!?? Snön har sjunkit ihop en hel del och solen gör ju att det spritter i benen. Enligt appen ska det vara fint väder hela veckan och det tackar man ju inte nej till :)


Ha en fantastisk onsdag. Fyll dagen med saker som är Värda för DIG! 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards