Alla inlägg den 22 februari 2019

Av maria tafvelin - 22 februari 2019 08:39

Fredag morgon. 16 minusgrader och trots att det var strålande sol och klarblå himmel när jag vaknade för en timme sedan, så har det börjat mulna på, och innan kvällen ska det, enligt appen, vara nollgradigt. Det svänger i paradiset ... fniss. 


Vaknade 7.50 i morse, 10 minuter före alarmet drog igång. Lyssnade på de vårfåglar som kvittrade i trädet utanför balkongen. När jag legat vaken ett tag kom Alice och ville kramas lite 

 

Såhär är det många gånger på ett dygn, hon får nåt slags attack av kärlekstörst. När man säger att det räcker, så knorrar hon ihop sig med en nöjd knorrande suck. Myspropp!  Igårkväll hade jag ju tänkt åka på brukshundklubben ... men ångrade mig faktiskt. Eftersom Alice hostar lite ännu (ska till veterinären på måndag) så känns det respektlöst mot de övriga medlemmarna på klubben. Nu tror jag inte att hon har något som smittar, då skulle ju Theo hosta åxå ... men .... jag vill inte komma på Åbyn/byske brukshundklubb för första gången med en hostande hund ... det känns ju som att en och annan skulle tycka att jag var fullständigt knäpp ... så jag avvaktar tills efter att jag på allvar fått veta vad det beror på. Hittas inget i halsen, så blir det en röntgen, så på måndag vet jag mer. Visst hade jag kunnat åka bara med Theo ... men jag valde att stanna hemma och köra nosework med båda istället. När jag stängde bort Alice i vardagsrummet och Theo i köket, för att gå upp och rigga doftgömmor, så kan man säga att de satt förväntansfulla därnere ... :)


  Tyvärr ser man bara trappan i videon, men det var ljudet jag ville åt :)


Jag tänkte faktiskt köra nosework idag åxå. 


Kl 11 har Pernilla ett träningspass i stan, så jag ska knalla över och mysa med Otto en stund :)  Promenad, nosework, åka och handla lite, köpa tavellister och lite fler ramar .... få upp tavlorna ... DET är planen för dagen. Kan både bli mer och mindre, det beror på ... jag är ju rätt flexibel :)


Som rubriken säger - Jag var tvungen byta. Eller tvungen och tvungen, det Finns inga måsten ... men .... när jag lyssnat på Mix Megapol varje morgon i typ 2 månader, då blev jag så FRUKTANSVÄRT less på Molly Sandens låt "sand" ... ja, plus de andra 5 låtar som de alternerar med. Alltså, det blev så att när den spelades igår morse .... så kastade jag mig upp och försökte hitta en annan kanal. Radion som sitter i köket är inte av dags dato ... inte heller gårdagens dato ... knappt ens day BEFORE yesterday ... men till slut kunde jag ratta in en annan station. Har länge försökt hitta p4, då jag gärna skulle vilja höra "ring så spelar vi" på lördagsmorgnarna .... men det har jag inte lyckats med ännu. Nu har jag dock en kanal där det är lite varvat.... har inte förstått vilken station det är... men det är då mer varierat än Megapol. 


Med detta sagt ska jag sparka av mig tofflorna, hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och vispa igång dagen :)  Jag ska fylla min dag med värda grejer, från morgon till läggdags. Gör det Du åxå!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards