Alla inlägg den 23 februari 2019

Av maria tafvelin - 23 februari 2019 07:50

Lördag morgon. 3 plusgrader och sol. Vilka kontraster, igår morse var det 21 minusgrader, men redan efter några timmar var det på nollan, sedan blev det regn och glashalt. Det var så halt att det blev katastrof ute på E4:an. Hannah berättade om halkan när hon kom hem från jobbet, och senare läste jag på Norran att det var stopp på E4an från kring 16 till kring 22.  INTE kul att sitta fast i bilen i så många timmar utan att kunna komma någonstans. Roligare fredagkväll kan man ju ha. 


Det blev lite ändrade planer igår, då Mattias var hemma och skötte Otto medans Pernilla tränade. Jag tog itu med några grejer som jag inte har tagit itu med tidigare - röjde bort lite grejer i hallen, jag gav ju bort en sko- och hatthylla, samt en annan hylla i en bortskänkesgrupp på fb, så jag snyggade till där lite. Nu skulle jag bara vilja få tag på en lite större byrå eller skåp av något slag att ha vid ena väggen i hallen. 


Jag åkte iväg på Rusta för att köpa de ramar som saknades, lite råa ben till hundarna, samt belöningsgodis (korv) till hundarna. Tyvärr hade Rusta inte den storlek på ramarna som jag ville ha .... hoppas de får hem snart. Jo, jag skulle ju köpa tavelhyllor åxå ... men de hade inte det heller. Nåja ... fniss. 


Hem, tog ut hundarna var för sig på gården för lite korvlek


 

             

Efter det blev det bengnagartajm för hundarna. Hannah ringde då hon slutade jobba och berättade att hon ville göra en broccolipaj till middag, men att hon hade svårt att lyckas med pajskalet. Jag sa att det kan jag fixa, jag börjar nu direkt. Sagt och gjort, jag vevade ihop en pajdeg, hann precis kyla och förgrädda den innan Hannah kom hem. Så himla underbart att kunna hjälpas åt på det här sättet. Det är ren och skär Lycka!


Middagen åt mig själv bestod av kyckling m div ugnsbakade grönsaker och en sås på creme fraiche och sweet chilisås.


   

Efter maten en promenad med hundarna, sedan blev det fredagsmys i tvsoffan

 

Precis innan läggdags blev det kvällspink, jag tog en dusch och bäddade rent i sängen. En superhärlig fredag var slut och jag var nöjd över innehållet jag gett den. Jag vaknar alltid minst 3-4 gånger per natt. Jo, jag är i den åldern att jag helt plötsligt, från ingenstans, börjar toksvettas. Så även på nätterna. Jädrigt jobbigt faktiskt. Men ... när jag vaknade 7.30 så var det nog för att natten helt enkelt var slut. Det var dags att kliva upp helt enkelt. 


Nu har jag sörplat i mig mina tre koppar och ska strax sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Idag, om vi hinner, ska jag och Hannah åka på blomsterlandet och köpa fröer. Hannah har tänkt fylla sitt växthus med div grönsaker i sommar, och det är dags att börja fröså. Så himla kul :)  Övriga planer idag är väl att vara utomhus så mycket som möjligt, samt köra lite nosework med hundarna. Idag tänkte jag satsa på behållarsök faktiskt. 


Ha en Fantastisk Lördag! För alla som arbetar heltid förstår jag om lördagen är bästa dagen. Speciellt ni alla som satt fast på E4 igårkväll i 5 timmar eller mer, där försvann ju uppstarten på helgen. Tänk ....  man vet ju faktiskt inte vad som komma skall, det gäller att ta vara på nuet. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards