Alla inlägg den 24 februari 2019

Av maria tafvelin - 24 februari 2019 08:54

Söndag morgon. 6 plusgrader och rätt så grått, men appen säger att det ska spricka upp och bli soligt idag. Glashalt är det i alla fall, och jag är sjukt nöjd över att jag hittade ett par icebugs till bra pris på sportcity för ett tag sedan. 


Igår, lördag, tog jag en morgonpromenad med Breakeout´s resurrection och Dinamyte ... eller, Theo och Alice som de heter till vardags.... fniss.  När jag kommit nästan bort till Kågeäng ringde Hannah och frågade vad jag gjorde. Det blev så att jag vände där och gick hem igen, då jag och Hannah skulle hinna på Blomsterlandet och köpa fröer, innan de skulle iväg tillsammans med Pernilla och Mattias. Hannah ska ju använda sitt växthus i sommar till gurka och tomater bland annat. Sen köpte hon en massa annat åxå, och det ska bli superkul att hjälpa henne med det där. När vi kommit hem lastade jag hundarna och åkte på utflykt. Jag drog iväg till Drängsmark och kollade in var brukshundklubben håller till, ska ju dit på torsdag. Då jag lix var ute och åkte, svängde jag förbi på Björkis och köpte hundgodis, och in på ÖB och japp, de hade de ramar jag sökt, så jag köpte dem, plus några tavelhyllor. NU ska tavlorna upp :)



Idag, söndag, blir det typ söndagsfrid. Hoppas att solen snart visar sig, tänkte försöka ta en långpromenad, typ 2-timmars eller mer. 


Nä, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på kroken. Dagen har börjat, och bara BER om att få fyllas med värda grejer.  Solen har inte visat sig ännu, men jag anar att det börjar spricka upp därborta. Vet inte om det faktiskt regnar, eller om det bara blåser lite takdropp på fönsterrutan. Vilket som, jag har kläder för alla väder :)  


Nu kör vi en Värd söndag!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards