Alla inlägg den 26 februari 2019

Av maria tafvelin - 26 februari 2019 07:28

Tisdag morgon. 1 plusgrad och strålande sol. Kring mitt på dagen ska det tydligen mulna på. Busstrafiken var helt inställd nu på tidig morgon i hela Skellefteå pga underkylt regn, men det har slutat regna och trafiken är igång igen. 


Igår, efter morgonkaffet, tog jag hundarna och gick bort till Kågeäng, vände efter 2 km och gick hem igen. Jag hade skickat ett sms till Pernilla och frågat om hon var vaken, men inte fått något svar, så jag förstod att Otto kanske inte haft en så bra natt, och klockan var ju inte ens 9. Kom hem, åt lite frukost, sedan ringde Pernilla och var redo för promenad, så jag kopplade hundarna och promenerade runt byn. Totalt blev det en mil igår åxå :)   Efter det åkte jag iväg in till Kåge och hämtade den hushållsmaskin jag köpt på facebook. Supernöjd!

 

Handlade lite på Ica Kåge, sedan åkte jag hem, lämnade varorna, gick sedan över till Pernilla för att sköta Otto medans Pernilla åkte till tandläkaren. Gick hem, startade nya hushållsmaskinen och fixade en veckosallad. Ni förstår, nu ska jag gå ner i vikt. Nu får det bara vara nog helt enkelt. 20 kg ska jag gå ner. Hur svårt kan det vara?  fniss. Jag började igår, så vi får se hur lång tid det tar :)


Igårkväll när vi gick och la oss hoppade Alice upp i sängen, men kurade inte  ihop sig som hon brukar. Jag hann tänka: nämän, vad är det nu då. Hon såg orolig ut, och jag trodde att hon mådde illa eller nåt. Theo hoppade upp, och han såg ungefär likadan ut. Då hörde jag - det var en fluga i sovrummet. Den dansade mot taket. Det lever ju om på ett sånt där jävulskt irriterande sätt.   Alice hoppade ner och jag hörde att hon tassade iväg till det andra sovrummet däruppe, där den gamla kökssoffan står. Hon hoppade upp där. Theo hoppade ner från sängen, kom och ställde sig rakt nedanför mig och gnydde, tittade upp mot flugan, tittade på mig .... sen travade han iväg till Alice och hoppade upp på kökssoffan han åxå. FÖR EN FLUGA !!!!!!  Men herregud .... vilka kamphundar, vilka vakthundar, vilka bestar jag har!!!!   Klev upp, tog en bok (det enda jag hade nära) och slog ihjäl flugan. Jag vet, obarmhärtigt. Kröp ner under täcket 

- Alice, Theo, ni kan komma nu, sa jag i normal samtalston, med lite fniss i rösten. De kom trippandes, superglada, hoppade upp i sängen och insåg handlöst att flugan var borta, knorrade ihop sig och somnade direkt. Jag var tvungen att le för mig själv. 


Klockan var ställd på 7, men jag vaknade 10 minuter före. Ja, jag vaknade även när sopbilen kom, och ett par gånger tidigare under natten, men nu var det dags att stiga upp. Promenaden runt byn blir lite tidigare idag, för Pernilla ska iväg på mammaträning kl 10, och då har hon med sig Otto, sen ska hon luncha med en kompis, så förutsatt att hon fått sova hyfsat inatt så tar vi en tidig promenad. Om hon INTE fått sova, så hoppar vi över den gemensamma promenaden runt byn, då går jag själv, med hundarna givetvis.   Nu fick jag precis sms, hon är redo. Jag ska kasta i mig sista koppen, sparka av tofflorna, hänga bort morgonrocken. Fyll dagen värt! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards