Alla inlägg den 27 februari 2019

Av maria tafvelin - 27 februari 2019 07:05

Onsdag morgon. 5 plusgrader, appen säger soligt, och det är det säkert .... det är bara det att solen inte syns ... fniss. 


Igår efter promenaden runt byn med Pernilla och hundarna småfipplade jag lite här hemma, vattnade blommor tog fram en portion lax ur frysen, åt frukost ... sen ringde jag kommunen och hörde var man kan hämta grus. Tog tre hinkar, lastade hundarna och åkte in till stan och fyllde hinkarna. Åkte på Björkis och köpte foder till Alice, parkerade sedan och gick en promenad bort till Morö Backe och tillbaka till bilen, åkte hem, spred ut lite grus, gick in och åt lunch, sen kopplade jag hundarna och gick runt fällbäcken innan det var dags att promenera över till Pernilla och sköta Otto medans Pernilla åkte iväg tvärt. 


Hannah ringde när hon var på väg från jobbet, vi skulle sätta igång med lite frösådd, så när hon kom hem gick jag över dit och vi satte lite frön. Gurka och persilja bland annat. Efter detta var det dags att gå hem och fixa middag. Det blev grillad lax, potatismos och grönsaker. Mums

 

I afton blir det kyckling :)


Idag ska jag och Pernilla ta morgonpromenaden lite tidigt igen, sen ska hon på ett spinningpass och jag får äran att sköta Otto under tiden :)   Sen får jag se vad jag hittar på, en vända runt fällbäcken blir det alldeles säkert. Minst en mils promenad per dag är tanken. Igår blev det totalt 12.7 km.  Mot våren när det är barmark har jag faktiskt tänkt göra comeback och knyta på mig springskorna igen. Jag har ju de senaste åren gjort några halvhjärtade försök att komma igång med träning igen, men har aldrig varit så motiverad som nu. Kanske inte att återgå till att köra:

- spinning 7 dagar/vecka

- core 1 d/v

- box 1d/v

- pump 1d/v

plus att jag sprang varje dag.  Nej, nu får det bli lite mer sansat ... fniss. Jag börjar med en mils promenad per dag ett par veckor, får gå ner lite i vikt innan jag hittar på nåt annat. Men som sagt, jag är helpeppad och motiverad, och är man det så är ingenting speciellt svårt, absolut inte omöjligt :) 


Jag brukar kolla på "I huvudet på Gunde Svan" och såg häromkvällen när han mötte Tomas Brolin. Alltså, att sätta upp ett mål, och sedan jobba mot det. Det är häftigt. Själv har jag kanske aldrig satt upp mål, inte på det sättet i alla fall. Jag ska börja med det nu, eller, har väl egentligen redan börjat på Ett sätt. Gå ner 20 kg är mitt mål. Nu är det upp till mig att göra vad som krävs för att nå det målet.  Så är det med alla mål man sätter upp - man måste själv jobba mot målet, annars kommer man aldrig att nå fram. Sen är det ju naturligvis viktigt att sätta upp mål som man faktiskt kan påverka själv. Det löns ju inte att ha som mål att bli av med Meniére, för det kan jag ju inte påverka, och kommer därför aldrig att kunna nå målet. För typ 7  år sedan kläckte jag ur mig att jag hade som mål att tävla i lydnad med Kelly. Varför nådde jag inte det målet? - Jag är inte intresserad utav att tävla, helt enkelt. Varför satte jag då upp det målet?  - andra tyckte att jag borde tävla med henne, då hon var så duktig. 


Vad har jag lärt mig?

- Ett mål måste vara något jag SJÄLV vill nå

- Ett mål måste vara något jag själv kan påverka 


Hur enkelt som helst egentligen om man tänker efter. 


Kaffet är snart uppdrucket, hundarna, som busade en stund i sängen innan jag klev upp, har somnat om. Om en stund blir det att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken på kroken och komma igång med dagen. Jag längtar :)


Ha en fin onsdag. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards