Alla inlägg den 9 mars 2019

Av maria tafvelin - 9 mars 2019 07:37

Lördag morgon. 8 minusgrader och mulet. Det har faktiskt inte snöat inatt, men ska enligt appen börja om igen frampå dagen. Synd att det snöat såpass mycket att det inte blir tal om att gå på skoterspåren. 


Igår blev det en kortare morgonrunda, då det var så sjukt mycket snö och oplogat. Jag gick över till Pernilla för att sköta Otto, och de hann precis ploga innan hon skulle ut med bilen. När hon kom tillbaka åkte vi iväg för att handla lite på IcaMaxi, jag kollade Norran för säkerhets skull då vädret var som det var. Jodå, det hade varit olyckor både i norr- och södergående riktning på E4, och hade varit totalstopp norrut, men klockan var då såpass mycket att det enligt Norran, skulle vara framkomligt igen. Jag är inte ett dugg förvånad över att det blir många olyckor när det är snö, halt och snörök. Många bilister vägrar helt enkelt att släppa på gasen, och gör omkörningar där man redan innan kunnat förutspå att de skulle få sladd och ränna in i mitträcket. 


Jag hade känning av "gamla" Meniéreörat .... ni vet ... lite mer tinnnitus och lite mer lock .... men tog det inte så allvarligt. När vi kom fram till kassan sa jag till Pernilla: jag tror att vi måste skynda oss. Jag gick och satte mig på en stol medans Pernilla betalade, sedan gav vi oss hemåt. Jag öppnade ytterdörren och skickade ut hundarna att pinka, lät dem springa några varv härute, sedan ropade jag in dem. Packade in mina varor och la mig i soffan. Jag blev aldrig riktigt yr, det gamla örat är för skadat för det, men jag kände mig allt annat än bra, så jag halvlåg/låg i soffan ett par timmar. Klev upp och lagade mat, gav hundarna mat ....  för min del blev det fylld kycklingfilé

och rostad blomkål.

 

Hundarna fick köttiga ben, en äggula och en kycklingvinge. Efter maten blev det soffan igen och maxdos medicin. Slumrade i soffan av och till, strax före 23 blev det kvällspink och sänggående. Eftersom jag legat och småslumrat så somnade jag inte handlöst, som jag brukar, utan det tog ett tag. 00.30 var sista gången jag såg på klockan .... och det är väl en vanlig tid för vanligt folk en fredagkväll .... fniss. 


Vaknade 7.20 och kände mig riktigt pigg. Matade i mig maxdos medicin och hoppas vara tiptop idag. 


Idag flyger Hannah och Robban ner till Stockholm för att se Mello på plats :)    OKq8-mackarna har haft en tävling, vilket händer då och då, med olika teman. Den här gången var det Mellotema, och stationerna tävlade om sålda Mello-paket. Vilka vann tror ni?! Jo, Hannahs mack i Lövånger!!!!   Vinsten va r2 biljetter till Mello, och när alla medarbetare fått erbjudandet och ingen nappat, slog Hannah till. Robban får betala sin egen resa, men de får en härlig kort-helg i Stockholm. De åker mitt på dagen idag, och kommer hem i morgon afton. Grattis!


Tittar ut och önskar att plogbilen kunde komma. Det är nog halkigt under snön, men icebugsen är ju odugliga i snön när det är is under. Det ska lixom vara bar-is för att de ska komma till sin fulla rätt :)


Idag är planen att lägga ner lite mer tid på att träna hundarna var för sig, i övrigt är det öppet att hitta på allsköns värda grejer :)  Jo, lite gratis träning ska det väl bli, dvs snöskottning. Hannah körde och skottade med 4hjulingen igårkväll, men jag måste skotta fram bilen. Tur att jag har Hannah som sköter snöskottningen i övrigt. :)  Men ... jag har ju tur som en tok, det vet vi sedan tidigare :)


Något annat jag vet är att vikten fortsätter nedåt, men hur mycket det blir den här veckan återstår att se vid vägning på måndag morgon. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Lördag mina vänner, det är Lördag. Njut av dagen, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards