Alla inlägg den 10 mars 2019

Av maria tafvelin - 10 mars 2019 09:15

Söndag morgon. 6 minusgrader och jo, det snöar fortfarande. Traktorerna kör omlott härute och skottar hej vilt hos grannar. Hannah och Robban kommer hem i eftermiddag, då får Hannah motionera 4hjulingen ordentligt. Snön är förvisso lätt, men det är lite mängder. 


Igår gick jag runt byn med hundarna. Pernilla tränade på morgonen, men eftersom Mattias var hemma så gick jag själv med hundarna. Hem, frukost, sedan drog jag iväg och köpte trådbackar och stativ att ha i garderoben inne på toa. Jag har sökt hyllor, men har inte hittat något som passar, så till slut blev det såhär. Jag är nöjd. Köpte även lite kätting så att jag skulle kunna köra dw med båda hundarna samtidigt. Det blev ca 2 km, alltså en kort sväng, men det var ju inte så tungt. Märks dock att det var ett tag sedan, för båda hundarna ....

         

Har köpt ett Back on track-nättäcke även till Alice, tycker de är superbra och hundarna trivs verkligen i dem. Som att dra på sig en mysig morgonrock eller pymme när man är lite frusen. Efter kättingpromenaden blev det typ 10 minuters nedvarvningspromenad, men vill ändå ha nättäcket på dem när man kommer in .... så att musklerna behåller värmen. Jag hann knappt få på dem så la de sig i soffan och sov med en nöjd suck. Alice sov typ resten av dagen. 


Jag räknar ju kalorier, och väger maten. Till middag blev det grillad hamburgare (grillar mycket nu så man slipper använda smör eller olja) 150 g hamburgare, 100g klyftpotatis i airfryern, 10 g philadelphia ligt med grillad paprika, och sallad. Totalt 445 kalorier.

 

När jag summerade det jag ätit under dagen landade jag på 913 kalorier och hade således 477 kalorier kvar jag kunde använda. Perfekt inför mello :)


Efter en lite sen aftonrunda med hundarna så dök Pernilla upp hos Hannah och Robban. Hon och Mattias skulle spendera kvällen där och umgås med hundarna. När Mello började, poppade jag lite popcorn och gick över eftersom Mattias var på hockey och skulle komma senare. Vi väntade på Mattias och startade om Mello från början. Hannah skickade bild på var de satt i arenan, och döm om vår förvåning när vi under kvällen såg dem flera gånger. Robban vinkade och vinkade :)  


Så .... vann rätt låt?   För typ första gången i världshistorien var väl alla röstande överrens, även jag, som inte röstade. Vilken underbar låt! Vilken energi! Vilken glädje! Gospelkören var ju fantastisk!  JA, RÄTT LÅT VANN!!!


Eftersom vi Låg lite efter, så var ju klockan 22.45 tror jag, när mello slutade och vi var trötta. Hem, ut med hundarna på kvällspink, sedan sängen. 


Pernilla har lånat en vandringspulka, så idag ska vi testa att någon av hundarna drar lille Otto i den. Vi tänker prova med Lilly först. Hon kan vara något ivrig, så om hon flippar ur så ska Alice eller Theo få dra. Det blir spännande. Får dock hålla mig till tåls tills mitt på dagen, för Pernilla ska iväg och träna först, så de kommer hit efter det. 


I morgon och på tisdag ser det inte ut att ska snöa ..... men hela veckan efter det. Jo jag vet .... det är mycket snö som inte kommit än, som ska ner..... men .... man önskar ju att det ska sluta nu. Nu vill man ha vår och barmark. Nåja ... Det är ju vackert i alla fall, och vi slipper slask och lera. DET är jag tacksam över. 


Dags att sparka av tofflorna och hänga bort morgonrocken på sin krok. Ha en skön söndag. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards