Alla inlägg den 11 mars 2019

Av maria tafvelin - 11 mars 2019 07:38

Måndag morgon. 8 minusgrader och mulet. Herregud vad det har snöat i helgen. Precis när skoterspåren och skaren var perfekt. Nåja .... jag ska ge mig till tåls, inom kort är det borta och jag ska se det positiva med att vägen inte är bar längre, bekriver strax. 


Jo ... vid vägning i morse talade vågen om för mig att jag gått ner 5.2 kg på dessa två veckor. Det tycker jag är ett strålande resultat. Det är bara att fortsätta såhär med andra ord :)


Igår efter morgonrundan och efter att Pernilla kommit hem från träningen, tog vi ut Lilly och Milo - Hannah och Robbans hundar, eftersom de var borta. Lilly fick dra den pulka Pernilla lånat av sin faster m familj, där la vi Otto. Perfekt att kunna ha honom i pulka istället för barnvagnen tex när det är oplogat :)  Eftersom vi inte visste hur det skulle gå, lät vi Alice och Theo vara hemma, för att kunna hjälpas åt om det behövdes. Vi gick runt byn, och det gick så bra att vi har sagt att vi kan ta med båda hundarna när vi lix är ute och promenerar, då kan Lilly dra, inte varje dag, men åtminstone några gånger i veckan.


  Efter den rundan blev det lunch, sedan ut med mina hundar. En kortare runda, sedan lite korvsök i djupsnön

       

När vi kom in blev det bus. Jag är så himla glad när jag ser hur väl de kommer överrens. De är på samma nivå lekmässigt och DET är ett lyft för Theo. 


 

Till middag gjorde jag en omelett, 1/2 dl skinkstuvning, grillade sparris, champinjon och blomkål och lite grönsallad. Supergott!

 

Senare på kvällen hade jag rätt många kalorier kvar att spendera, så jag tog lite efterrätt

 

Kvällspink kring 22, sedan isäng.




Jag känner av yrseln lite idag .... men eftersom det är från "gamla" örat blir det nog inte mer än såhär ... hoppas jag. Jag har varit yrselfri riktigt länge nu men när jag får känning såhär så är det lätt att oron ... nästan ångest ... grabbar tag i en. Det gäller att försöka låta bli att tänka "tänk om".  Nä ... nu ska jag tänka: 

Idag blir en bra dag. Jag och Pernilla ska, förutom promenad, åka iväg och handla. Jag skrev matsedel för veckan igår, och ska iväg och handla idag. Måste även på Björkis och köpa hundmat. Sopa av bilen och skotta det Hannah inte kom åt med 4hjulingen igårkväll

 


Jag tog maxdos medicin det första jag gjorde när jag klev upp, till och med innan jag laddade perkon. Har ätit maxdos ett par dagar nu, och fortsätter tills jag känner mig hundra. HOppas det blir idag :) 


Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ser till min förvåning att himlen klarnat åt höger ... tittar jag åt andra hållet är det fortfarande mulet, så jag väljer att titta ut åt höger. Grannen åt det grå hållet är ute och skottar, åt höger är det stilla och lugnt. Jag ska, när jag går ut  med hundarna, gå till höger :)


Ha en superfin Måndag. Fyll dagen med så många värda grejer som du kan. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards