Direktlänk till inlägg 12 mars 2019

Skrivet Hat

Av maria tafvelin - 12 mars 2019 07:47

Tisdag morgon. 15 minusgrader och klarblå himmel. Underbart! Idag blir det ingen gemensam morgonpromenad med Pernilla, hon ska iväg på babygung tillsammans med en kompis och hennes bäbis, så jag och hundarna får gå själva. Det blir nog runt Fällbäcken tror jag :)


Igår tog vi Otto i pulkan, Alice fick dra, och Theo drog kätting. Vi gick runt byn, solen hade inte riktigt brutit fram hela vägen, men det var helt ok. 


  Senare på dagen blev det sol, men det blåste rejält. Efter morgonrundan blev det lite småpyssel innan vi åkte iväg en sväng till Solbacken för att handla på icamaxi. Svängde även förbi på Björkis och köpte hundmat. Kom hem och åt lunch 14.30 ... fniss ..... herregud vad dagen gick snabbt :)   Körde två tvättar, kokade broccolisoppa till middag, sen var det tv-soffan som gällde. Jag såg bland annat "Trolljägarna". Att vissa människor totalt saknar känsla för vad man skriver till andra människor, är ju helt uppenbart, och något man ju faktiskt ser  i tex vissa grupper på fb och andra forum man är med i. Saker de aldrig skulle säga öga mot öga, häver de ur sig, och menar att de har rätt till sin åsikt. Det skulle inte förvåna mig om många av de här människorna aldrig i verkliga livet, vågar säga sin åsikt, utan hävdar sig ute på internet istället, där de aldrig på allvar behöver stå till svars för vad de häver ur sig. 


Vad driver dessa människor?  Av vilken anledning kastar de ur sig både hot och kränkande kommentarer till helt oskyldiga människor? Känner de sig stolta över sig själva när de skriver tex: En bra vegan är en död vegan, man skulle döda barnet, lås in kärringen. Detta var några kommentarer till veganen Moa härifrån Skellefteå. 

Paulina "Paow" Danielsson fick kommentarer som: dö ditt äckel, äckliga hora, jävla fejk, kolla dina läppar jävla idiot. Vad har hon gjort den människa som skrev det? Nu var det en minderårig som skrev det ..... var kommer det hatet ifrån? Bianca Ingrosso har fått motta massor med skit, varför? För att många ser upp till henne? Blondinbella likaså. Är det så att många människor stör sig på  människor som vågar stå upp för sig själva och faktiskt gör skillnad? Är det DESSUTOM en vacker människa så blir det många gånger värre. Är det HOTFULLT med starka människor?  Jag tror det. Jag har själv fått känna av att bli illa behandlad på grund av att jag vågar säga ifrån, vara obekväm när saker inte är rätt. 


Ni som känner mig, alternativt har följt min blogg genom åren vet att jag under en period fick motta hyfsat otrevliga kommentarer på min blogg, anonyma, avskyvärda. Jag VET ju med hundra procents säkerhet vem denna människa var, det visste jag då åxå. VAD hade jag gjort för fel? - Inget. 


För inte alls länge sedan hände det igen - jag blev illa behandlad för att jag stod upp, jag var för stark. Det finns människor som inte fixar det, och måste bryta ner en. Jo, jag blev faktiskt nedbruten under några veckors tid, men sedan klev jag upp och borstade av mig. Aldrig i helvete att en trångsynt, icke kapabel människa ska få styra mitt liv, så nu känner jag mig ÄNNU starkare.... det är ju faktiskt lite skrattretande .... Hen ville nog att jag resten av mitt liv skulle känna mig som en blöt fläck .... men du vet .... jag torkade upp, precis som jag gjorde för några år sedan då jag blev attackerad av idioter. Jag tror att JAG gick vinnande ur allt det här. Det kan aldrig vara stärkande att måsta tex ställa sig till och skapa en falsk mailadress för att skicka mail till mig, då jag ser direkt vem som skrivit, eller göra sig av med mig för att jag är obekväm för just DEN människan. DET kan aldrig vara stärkande för vederbörande, utan måste ju i efterhand vara rätt så skämmigt .... fniss.  Karma is a bitch tänker jag :)


Nä, nu är det nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Idag ska det vara strålande sol hela dagen, så det blir nog flera promenader. Känner mig bättre idag, hoppas det håller i sig :)


Ha en superhärlig dag!  Ta tillvara den, gör nåt värt av den!


Gomorron




 
 
Marre

Marre

12 mars 2019 08:58

Ja, det är lätt att sitta gömd bakom en datorskärm för då kan dem som inte mår bra eller dem som bara är ute för och såra och knäcka än leva ut och tro att dem kommer undan. Har själv råkat ut för vuxen mobbning i 9års tid samt blivit terroriserad utav en granne där jag bott tidigare. Därav flytten då ett måste till slut. Jag har också fått min bil repad två gånger samt blivit döpt till många otrevliga namn. Självklart gjordes flera anmälningar men inte hjälpte det då anmälan togs bort p.g.a att jag inga vittnen hade och värden trodde inte på mig heller, så sjukt. Att vuxna människor kan vara så elaka, rent utav sjuka, faktiskt. Och skulle förstått om jag gjort något, men så var det inte och dene man skulle till varje pris få mig bort ifrån hans trappuppgång. Här finns en till kvinna som tidigare bott i samma trappuppgång och som också blev mobbad, hotad och som till slut fick flytta då hon blev helt knäckt. Nu bor kvinnan i samma hus som mig. Jo, det är skrämmande att råka ut för något sådant! Kram

http://vita-vargen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards