Direktlänk till inlägg 20 mars 2019

Nähäpp

Av maria tafvelin - 20 mars 2019 08:20

Onsdag morgon. 2 minusgrader och grått.  Appen säger att det ska börja snöa, för att senare spricka upp i eftermiddag. I morgon ska det regna, bra, för då sjunker snön ihop och försvinner ..... eller ... det behövs nog rätt mycket regn för att det här ska försvinna. Igår på aftonpromenaden blev jag rent less på snön

   


När jag kollade telefonen i morse såg jag att jag fått brev från arbetsförmedlingen. Jahapp ... de har skickat meddelande till min a-kassa att jag inte lämnat någon aktivitetsrapport för februari. Min ersättning kan minskas eller dras in eftersom jag inte gjort det. Ja ... jag har fortfarande inte fått en krona i ersättning eftersom jag hade 45+6 dagars karens på ersättningen.  Mister jag ersättning för att jag inte sökt något jobb i februari, då vet jag inte vad jag gör. Jag sökte jobb som ett skållat troll i december och januari, var på några intervjuer ... men fick inte jobben. Nu har jag inte hittat så många jobb som verkar vettiga att söka .... men tydligen ska man söka ändå. Ja, det är bäst att jag gör det. 


Igår började vi tapetsera i köket jag och Pernilla

 

Vi fortsätter idag. Sedan ska jag måla kaklet och lite sådär smått, men nu ska jag ta allt i rätt ordning - strax ut med hundarna en sväng, sedan spackla lite innan jag går iväg och passar Otto medans Pernilla tränar. När hon tränat blir det att fortsätta tapetsera. 


Hundarna har inte fått annat än promenader, ja, Alice har ju fått jobba med att dra pulka, men inget annat. De verkar inte lida alltför mycket för det. Nu längtar jag efter barmark faktiskt.


Nä, jag har faktiskt inte tid att sitta här längre, jag måste sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken och vispa igång dagen. Många värda saker som ska hinnas. Jag har skickat iväg en jobbansökan, ska fortsätta senare ikväll. Det gäller väl att söka även om man förstår att man inte är kvalificerad för fem öre. Anar frustrationen hos den som ska gå igenom alla ansökningar då många är irrelevanta.


Nu ringde Pernilla. Det blir morgonrunda runt byn i vanlig ordning, bäst sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken ögonblickligen :)


Ha en fin onsdag. Hyfsat många timmar kvar att fylla med värda grejer :)


Gomorron

 
 
Marre

Marre

20 mars 2019 11:13

Håller alla tummar att du får ett jobb. Inte trevlig detta och det är tufft på arbetsmarknaden idag :,(
Ni drunknar ju i snö, men snart blir det barmark ska du se. Här hade vi lite snö igår morse, men då det blev plus fem så smälte det snabbt bort och idag har det bara regnat på fm en stund. Lycka nu till vännen. Kram o Nospussar här ifrån oss

http://vita-vargen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards