Alla inlägg den 22 mars 2019

Av maria tafvelin - 22 mars 2019 08:55

Fredag morgon. 1 minusgrad och strålande sol :)  Fotade dessa när jag klev upp:

       

Snön har sjunkit ihop en del, och solen har ju faktiskt börjat värma, så denna snö är nog snart ett minne blott :)


Igår knatade jag morgonrundan runt byn ensam med hundarna, då Pernilla skulle iväg och umgås med en kompis. När jag kom hem blev det frukost, sedan åkte jag iväg och slängde lite grejer på återvinningen innan jag drog ner på stan och köpte färg o dyl till kakelmålningen. I 1.5 timmar stod jag och skrapade silikonfog innan jag kunde tvätta av kaklet med målartvätt. Naturligtvis skulle det torka 24 timmar innan man målar, så jag kunde inte börja måla igår, det blir idag. Efter att ha skrapat och tvättat åt jag lunch .... sedan fick jag feeling, då det blivit riktigt kanonväder med strålande sol. Jag knöt på mig springskorna.


Jag tänker ofta på, och påminns via facebook, hur mycket jag tränade under tiden jag bodde i Bygdsiljum. När jag flyttade därifrån för 6 år sedan, flyttade jag även ifrån träningen på nåt sätt. Det var core, spinning, box, pump, löpning 3 mil i veckan, zumba, afrikansk dans, gummibandsträning. Hade som minne igår på fb: NÄsta vecka startar "spring tillsammans" om för ny termin.   Spring tillsammans var nåt jag kom på att jag skulle starta .... precis som många andra grejer jag kom på att jag skulle starta .... fniss.   Det var så underbart kul. Med detta i bakhuvudet drog jag helt enkelt med mig hundarna runt byn ytterligare ett varv, nu i tempot "gå och spring". Gick en bit, sprang en bit ... gick en bit, sprang en bit. Jomen, det kändes riktigt bra!!!  Lite halkigt på sina ställen, lite slaskigt på sina ...men det kändes riktigt bra. Ända tills jag nästan var hemma i alla fall .... då fick jag lite ont i höftområdet .... visst har jag berättat att jag haft lite ont .... det är typ 1.5 år nu ... fast senaste halvåret har det väl inte varit sååå illa. Nåja, tog mig ju hem i alla fall. 


Snabb dusch, sedan soffa och massage. Tänk .... att kunna få massage flera gånger per dag om man vill .... det är vardagslyx :)   Vardagslyx är även detta:

     

 När jag åkte på återvinningen svängde jag förbi på Willys. Där hittade jag kyckling, både färska fileér och färs med kort datum, superbilligt, så jag köpte hem och frös in det mesta, men använde till middagen åxå. Naturligtvis köpte jag även tulpaner :)


 

Supergod nudelwok med kyckling blev det alltså till middag :)


Kvällen spenderades i soffan med dessa tröttmössor :)

   

Inatt har jag verkligen sovit dåligt. Jisses så ont jag haft i höftområdet. Det har varit svårt att hitta nån sovställning som passat .... skulle ju i tidigt skede klivit upp och tagit en ipren ... men det gjorde jag aldrig, så jag får ju rent skylla mig själv. Nåja, det känns rätt bra nu i alla fall, få se hur det känns under och efter morgonpromenaden. På tal om morgonpromenaden är det nog bäst att jag sätter lite fart. 10.30 ska jag vara hos Pernilla och passa Otto medans Pernilla tränar :)  


Jag sökte några jobb igår, och ska skicka iväg några ansökningar idag åxå. Det är ju rent spännande .... VAD för slags jobb kommer jag att hamna i?  Jag har ju provat jobba inom många olika brancher, och tyckt att allt var kul, och det blir i sanning kul att se var jag hamnar :)


Vad VILL du jobba med, har jag hört någon fråga. 

- VAD jag jobbar med känns mindre noga, men jag vill absolut inte hamna någonstans där man i princip sitter och väntar på att dagen ska ta slut. Där det finns för lite att göra helt enkelt. Att sitta på en arbetsplats och i princip bara vänta på att det ska komma någon kund, eller att arbetsuppgifterna är slut direkt efter lunch ..... det gör att man tänker att det vore bättre att vara hemma och göra nåt vettigt. Nåja ... vi får se var jag hamnar :)


Nä, nu är det hög tid att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och vispa igång dagen. Det här kan ju bli Bästa dagen :)  Huvudsaken man lyckas klämma in värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards