Direktlänk till inlägg 23 mars 2019

Ända in i kaklet!

Av maria tafvelin - 23 mars 2019 09:20

Lördag morgon. 3 plusgrader och lite .... osäkert läge. Jag ser både mulet och lite blå himmel ... appen säger att det är halvklart och att det möjligtvis ska regna en skvätt om nån timme, för att sedan bli lite sol om vi har tur. Appen brukar ha rätt, så jag tror på det :)


Igår gick jag en kortare morgonrunda med hundarna, sedan knallade jag över till Pernilla för att sköta Otto medans hon tränade. Hon kom hem, vi åt lunch, hon tog en tvärdusch, sedan packade vi Otto i bilen och åkte på IcaMaxi och handlade. Det är så himla kul att åka och handla tillsammans :)   När jag kom hem drog jag igång prjojekt "ända in i kaklet" och målade första varvet. Idag ska jag måla andra varvet, ska visa foton sedan :)  Det kommer att bli såååå snyggt!!!!!  Färgen luktade väldigt mycket, så när jag målat klart öppnade jag fönstret, kopplade hundarna och gick runt byn. När vi kom hem hade den värsta lukten lagt sig. 


När jag svept i mig mina tre koppar kaffe ska jag ta hundarna och gå bort till Pernilla och hämta kardemumma. Vi kom på lite hastigt igår att vi naturligtvis ska baka minibutterbullar till dopet. Så, idag ska jag baka dessa minibullar :)  Jag ska även köra nosework med hundarna. Idag blir det sök ute i "ladugårdslängan" på gården. 


Igår till middag lagade jag kycklingkebabgryta. Lite "klös och fräs" som jag brukar kalla det när det är lite småstarkt ... fniss. Hur lätt som helst att laga, och verkligen supergott

 

Fräste lite skivad rödlök, en skivad champinjon som börjat bli lite trött på att bo i kylskåpe och  en halv strimlad gul paprika. När det fräst till sig hällde jag på några dl krossade tomater, kryddade med kebabkrydda och lät det puttra ihop. Ner med kycklingkebab och två jalapenos i bitar. Medans det stod och gottade sig, rev jag blomkål på rivjärnet och stekte det i stekpannan tills det blev varmt.  Mums!


Ikväll blir det lövbiff med avocadoröra till middag. Jag skriver ju ihop matsedel för hela veckan, och har skrivit nästa veckas. Nu har jag även lagt in två korta pass i "gymmet" jag har på övervåningen. Jag har ju hantlar, skivstång, bänk och  kettlebell. Tisdag och torsdag ska jag köra 15 minuter vardera, och jag har skrivit upp exakt vad jag ska göra däruppe åxå. Tanken är att öka tiden på gymmet, samt att lägga in det här med löpning ... eller .... jogging kan vi kalla det för att vara närmare sanningen.  Vore väl fan om jag inte innan midsommar skulle ha kommit en bra bit på styrka och kondition åxå. Till midsommar ska jag iaf ha gått ner de här 20 kilona. Punkt. 


Nä, om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Dagen har börjat, lördagen. Enligt vissa är det "Bästa dagen" :)   Åh så mycket kul och värt jag ska göra idag :)  Ser riktgt fram emot att börja!


Ha en superhärlig Lördag! Var närvarande!! DET är värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards