Alla inlägg den 24 mars 2019

Av maria tafvelin - 24 mars 2019 08:59

Söndag morgon. 3 plusgrader och soligt. Jädrar vad det blåser!!!  Pernilla skrev sms för en halvtimme sedan och skulle ta morgonpromenad. Själv vaknade jag precis då, så jag går lite senare. 


Igår efter morgonpromenaden drog jag igång och bakade minibullar. Supersöta :)


 

De ska fyllas med vanlijkräm och glaseras på undersidan. Hoppas det blir bra :)


För hundarna blev det nosework. Några utomhussök för båda två och de blir verkligen peppade när jag tar fram lilla plastlådan med noseworkprylar



  Jag hade tänkt måla andra varvet på kaklet igår, men beslutade att göra det idag istället.  Jag ska gå morgonrunda, måla, koppla hundarna och vara ute en timme ungefär så att målarlukten hinner dämpas. 


Övrigt idag .... tja .... det är väl vilodagen :)   


Till middag igår blev det stekt lövbiff och klyftpotatis i airfryern. Till det gjorde jag en avocadoröra som blev jättegod. Mosa en avocado, blanda ner 1 dl filmjölk, pressa ner nån matsked citron. Jag pressade ner lite vitlök åxå. Mums! Den röran kommer jag att göra fler gånger.  Dagens middag har jag faktiskt inte planerat ännu. Jag skriver ju matsedel för hela veckan, men söndag håller jag öppet ifall det skulle bli frågan om restfest typ. Det blir nog någon form av wok ikväll, då jag har kvar färska wokgrönsaker från i torsdags. Tar nog fram en lövbiff och kör en sådan wok. 


Inatt har jag sovit bättre än på länge faktiskt. Igårkväll blev det dusch, sedan nack/rygg-massage i tv-soffan, kvällspink med hundarna, lägga sig i renbäddad säng. Kanske därför jag sov såpass länge i morse :)  Äh, jag har ju inget jag måste stressa upp till .... 


Nä hörrni, dags att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken på kroken och väcka hundarna. Även om det är vilodag, så ska jag fylla den med värda grejer. Gör det du åxå :)


Gomorron





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards