Alla inlägg den 25 mars 2019

Av maria tafvelin - 25 mars 2019 06:17

Måndag morgon. 3 minusgrader. Appen säger snöfall, men jag ser då ingen snö .... fniss. Uppklarnande molntäcke säger jag, men appen kan nog inte stava till det :)  Anledningen till att jag är uppe i denna arla timme är att idag ska jag, Pernilla och Otto på AJJJKIIIAAAAA, ja, dvs IKEA ... :)   Jag ska promt ha en byrå därifrån som jag ska ha i hallen. Nu är det bara att hoppas att det finns någon kvar. Igårkväll när jag kollade, fanns 3 stycken. 


Igår blev det morgonrunda runt byn i fruktansvärd blåst. Pernilla skrev ju och frågade om jag skulle med, men jag vaknade precis då hon skrev, och hon skulle iväg och träna efteråt så hon hade inte tid att vänta, så jag gick själv (med hundarna givetvis) när jag druckit mitt kaffe i lugn och ro. Efter rundan målade jag kaklet stt varv till, sedan hörde Pernilla av sig i vår lilla grupp (messengergrupp med Pernilla, Hannah och Jag)  och frågade om någon av oss ville med till Ursviken och Kåge för att hämta upp några grejer hon köpt på facebook. Jamen visst, kul med utflykt :)   När jag kom hem bakade jag nya minibullar. De jag bakade i lördags blev för kompakta, och det var så ruskigt enkelt och snabbt bakat, så jag gjorde om dem. Kl 16 var de fyllda med vaniljkräm och glaserade, så jag gick över till Hannah och Robban. Pernilla, Mattias och Otto kom åxå dit. Hannah hade kokat kaffe, för nu var det provsmak. Eller, DE fick provsmaka, jag avstod. Jo, ska jag nu gå ner 20 kilo så gäller det att lära sig att avstå. Dessutom är jag inte så förtjust i just fikabröd .... så det är lätt att avstå. Ut med hundarna, biff teryaki till middag

 

Ni ser, inte äter jag sååå pjåkigt .... men ändå har jag gått ner 7.5 kg :) Riktigt kul faktiskt! Härlig känsla att kunna ha kläder man inte fått på sig på flera år. 


Nä om jag skulle ta och svepa kaffet, sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna ska få sig en promenad, samt lite korvsök här inne innan jag drar iväg. Pernilla hämtar mig kl 8. Åh vad jag ser fram emot att komma hem med byrån. Ser framför mig hur jag sätter ihop den ikväll .... FNISS ..... eller så inte ....hahaha ... brukar ju alltid ska strula när man drar igång "projekt skruva IKEA-möbel"


Ajdå .... appen har visst rätt ändå .... det VAR inte uppklarnande, det var tvärtom. Och jo ... nu snöar det. Nåja. I morgon ska det vara kanonväder :)


Ha en superhärlig måndag. Hitta nåt värt att fylla dagen med. Är du i läget att du absolut inte kan hitta NÅT värt .... och mest blir förbannad på mig för att jag tjatar om det varje dag .... så kanske du kan göra nåt värt för någon annan?


Gomorron




Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards