Alla inlägg den 30 mars 2019

Av maria tafvelin - 30 mars 2019 06:08

Lördag morgon. 2 plusgrader, klarblå himmel och stålande sol :)  Idag är dagen D, D som i Dopdag. Lille Frans Otto Verner ska döpas i bönhuset här i byn. Jag bor bara två hus från bönhuset, så jag har verkligen nära :)  Bra när jag ska bära över smörgåstårtorna :)


Jag klev upp lite extra tidigt, för jag har en hel del att stå i före dopet. Jag ska fylla och glasera krämbullar, dekorera 4 smörgåstårtor, sen iväg med det till bönhuset och fixa med upplägg av kakor osv.  Vi var där igår jag och Pernilla och fixade iordning borden och dekorationer. Det blev superfint!  OCH Pernilla monterade och dekorerade tårtan. Alltså, håll i er .... det är den absolut finaste doptårta jag sett!!!  Jag fotade den inte igår, ska göra det idag och visa er. Helt makalöst vacker!


I övrigt igår så körde jag iväg lite skrot på återvinningen, det blev ju en del kartong efter byrån jag köpte på IKEA, sprang in på KappAhl och småshoppade lite på rean, hämtade ut selen jag köpt på Björkis, den behövde specialsys lite för att passa perfekt. Tänkte försöka hinna provdra pulkan i eftermiddag ... hoppas jag får tid till det nu när det är sol och fint väder. En liten tur på skoterspåret skulle sitta fint. Otto har nog inte tid att hänga med i pulkan, men vi kan gå en annan dag, nu var det mest för att få prova selen :)


Idag skulle Paddy ha fyllt 10 år. Fina, milda Paddy <3

 

Det går inte en dag utan att jag tänker på Paddy, Kelly, Molly och Cornelis. Inte en endaste dag. Varje morgon kollar jag minnen på facebook, och där dyker de ju upp, och Kommer att dyka upp varje dag i många år framöver. Underbara minnesbilder. 


Nä, klockan går. Jag har nog inte tid att sitta här och filosofera längre. Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och ta en liten morgonpromenad. Ha en fantastisk Lördag! Fyll den med så många minnesVärda grejer ni bara kan. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards