Alla inlägg den 31 mars 2019

Av maria tafvelin - 31 mars 2019 06:45

Söndag morgon. 4 minusgrader, klarblå himmel och strålande sol. Det ser inte ut att blåsa heller, som det gjort de senaste dagarna. 


Gårdagen var Rakt igenom Perfekt! Klev ju upp tidigt för att hinna fylla och glasera krämbullarna, dekorera smörgåstårtorna, skära upp de kakor som skulle skäras, samt lägga upp på fat. Koka kaffe, blanda saft .. ja. allmänt få iordning fikat :)   

       

Kolla in tårtan som Pernilla gjort

 

Otto skötte sig exemplariskt under hela dagen, prästen var superhärlig, fikat blev otroligt uppskattat, ja allt var så himla bra, kunde absolut inte blivit bättre. Musiken kunde inte varit bättre heller. Ottos morfar, Pernilla och Hannahs pappa är ju trummis i bandet Context. Pernilla ville så gärna att han kunde ta med sig André, som sjunger i bandet, samt Robert, som är gitarrist,  som Pernilla känt i hela sitt liv. Robert var med när Pernilla och Hannah döptes ... då inte som musiker utan som gäst :)  Här ska ni få höra ett par smakprover på vad de spelade igår:


 
 

Jag och Pernilla tog hem disken, då det inte finns diskmaskin i bönhuset, och diskstället mindre än vanligt ungefär. Så, jag fyllde diskmaskinen igårkväll och ska återställa porslin idag före gudstjänsten. 


Idag ska jag åka en sväng till Byske och hälsa på Kickan, samt hämta upp en grej jag köpt på facebook. I övrigt har jag inte planerat så mycket. Skulle vilja hinna prova sätta Alice för pulkan nu med nya selen från Björkis, så vi kan använda skaklarna. Jag hann inte igår, den dagen tog slut så snabbt :)


Det är ingen brådska att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hällde precis upp första koppen.  Jag har en annan grej jag tänkte skriva om senare idag, det är inte lika munter läsning, därför vill jag inte skriva i det här inlägget. Det här vill jag ska andas den positiva känslan jag hade under gårdagen. Hela dagen var proppfull med värda grejer. Helt underbart!


Ha en Skön Söndag. En Värd Söndag. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards