Alla inlägg den 2 april 2019

Av maria tafvelin - 2 april 2019 07:52

Tisdag morgon. 1 plusgrad och klarblå himmel med tillhörande strålande sol. Underbart!  Idag sitter jag inte i mitt superfina kök, utan jag sitter på kontoret. Igår var jag och hämtade den konstorsstol jag köpte på facebook, så jag har tagit in datorn dit.

 

Den svarta lampan som ligger vid datorn ska upp i fönstret, men jag har inte köpt själva kontakten än. Det blir nog dagens projekt, tillsammans med att köpa en matta att ha under stolen så att jag inte repar golvet alltför mycket. 


Snön sjunker ihop och försvinner i en rasande fart nu. Jovisst, det finns massor kvar, men fläckvis är det barmark ute på gården. Igår tog jag ut hundarna var för sig en stund 

         

 

Jag letade fram en bild jag tog på Theo när han ganska nyss flyttat in hos mig för 2 år sedan (snart) och ser att han faktiskt blivit lite grå om nosen. Lillhjärtat <3

 


Igår afton kom Pernilla och Otto, Hannah och Robban över. Robban hjälpte mig att få ner hatthyllan där jag lyckats skruva bort 3 skruvar, men den fjärde var dragen rund. Det hjälpte inte med gummiband, utan vi var tvungna ta till kofot och polygrip. Herregud vilket jobb för En endaste skruv!  Men, nu är den nere i alla fall. Hoppas få upp den nya idag eller i morgon. 


Idag sov jag lite längre. Fast för den skull har jag inte sovit Mer. Har vaknat x antal gånger inatt för att jag har ont i höften ... eller, det är inte höften heller. Tror jag har försökt beskriva typ 100 gånger var jag riktigt har ont ... men ja, i det området typ .... fniss. Pernilla blir nästan arg på mig att jag inte åker och kollar upp det. Jo, jag ska .... framöver. Är nästan säker på att de säger att jag bör gå ner i vikt ... så jag tänkte gå ner i vikt först :)


Nä .... det är väl snart dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Dagen har ju faktiskt börjat och jag vill gärna hänga med :)


Ha en fin tisdag! sätt dig ner och hitta på så många värda grejer du bara kan komma på, skriv upp dem på ett papper, sen är det bara att bocka av. Ringa moster Greta, ge grannen en påse bullar, plocka ögonbrynen, skruva ihop den där skeva stolen, städa i förrådet, allt möjligt sånt där som känns så himla bra att ha gjort, när man väl gjort det :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards