Alla inlägg den 3 april 2019

Av maria tafvelin - 3 april 2019 06:29

Onsdag morgon. 2 minusgrader och klarblå himmel. Idag är det mer eller mindre fullt upp, jag och Pernilla ska gå en tidig morgonpromenad, sedan har vi saker att göra fram tills att hon åker och tränar före lunch. Efter lunch går jag ut med hundarna, sedan bär det iväg till Ursviken och styrelsemöte. Jag ska försöka baxa med mig min spark hem, som jag glömde när jag flyttade hit. 


Igår efter morgonrundan åt jag frukost, sedan begav jag mig till Pernilla där vi dragit igång en garderobsrensning. Vi la ut en säljtråd på facebook med kläder hon inte använder, så att hon får tillbaka lite utrymme i garderoben. När vi var färdiga gick jag hem, tog ut hundarna, sedan kom jag på att jag skulle cykla med Alice. Hannah slutade tidigt så när hon kom hem, lånade jag hennes cykel

   

Jag cyklade iväg .... och blev så ledsen och besviken. Att jag har dålig balans, det vet jag ....  men att Meniére tagit så mycket av min balans att jag knappt kan cykla, det var jag inte riktigt beredd på. Huvva ... det var riktigt obehagligt, och jag fick stanna när det kom bilar. Inte för att vägen är smal, utan för att jag vinglade alldeles för mycket. Alice skötte sig utmärkt. Skulle haft en 3-hjulig cykel. Får hålla utkik efter en sådan. Hojta till ifall du ser någon till salu i vettig prisklass. 


Theo fick sedan komma ut på gården och jaga runt en stund innan det var dags att gå in och laga middag. Igår blev det kyckling i ugn tillsammans med div grönsaker

 


Kvällen blev lugn med massage och tv-tittande. 


Nä, nu måste jag nog sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Om typ en kvart ska vi gå på morgonpromenad, så det gäller att ha rätat upp ansiktsdragen innan man går genom ytterdörren .... fniss. 


Ha en fin onsdag. Att ni ska fylla dagen med värda grejer, det vet ni redan, men jag påminner ändå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards