Alla inlägg den 4 april 2019

Av maria tafvelin - 4 april 2019 08:05

Torsdag morgon. 2 plusgrader och rätt så mulet. Det verkar ha regnat inatt. Bra, då försvinner snön :)  mycket snö kvar ännu som ska försvinna, men det går åt rätt håll i alla fall :)  Den här årstiden är det ju minst sagt lite labilt väderläge ... det kan ju vara strålande sol när man tar på sig jackan, och när man kommer ut genom ytterdörren är det massivt snöfall eller spöregn ... fniss. 


Igår efter den vanliga morgonpromenaden med hundarna, Pernilla och Otto, åt jag frukost, sedan gick jag över och passade Otto medans Pernilla tränade. Han sov hela tiden förutom två minuter innan Pernilla kom hem igen. Lillgubben. Han har börjat suga in underläppen och är om möjligt sötare än någonsin. Nya ljud har han åxå övat in, hostat ... alltså "låtsashosta" gör han åxå, och hjärtat smälter <3 . Att få vara så nära, och uppleva alla dessa små förändringar och framsteg, det är verkligen underbart! Han ler med hela ansiktet när han hör min röst ..... och återigen tänker jag på den där novellen jag skrev för tidningen Mellanbygden för x antal år sedan, som jag la upp här i bloggen för några månader sedan." Den stora kärleken <<3"


När Pernilla kommit hem gick jag hem och åt lunch, skruvade upp nya hatthyllan, bar ner trådbackarna jag hade på övervåningen i en garderob ... kände att jag ville ha dem här nere i garderoben inne på toa istället ... det blev superbra. Efter det tog jag ut hundarna en sväng innan jag åkte iväg, först ner på stan för att lämna en påse kläder från Pernillas garderobsrensning (lämnade ut ett plagg redan på morgonen åxå) sedan iväg till Ursviken på styrelsemöte. Det var riktigt kul att träffa gamla grannar!  Jag lastade sparken (som jag glömt när jag flyttade) ... den gick ju inte in i bilen, så jag öppnade bagageluckan, styrde in medarna i glepet vid hundburen, sen tog jag en spårlina och surrade fast sparken i nackstödet till passagerarsätet, samt drog fast bagageluckan i samma spårlina. Sparken låg hur stilla som helst under hemvägen :)


Kom hem strax efter 18, riktigt hungrig! På min veckomatsedel stod fisk igår och gulaschsoppa (ätfärdig, supergod från IcaMaxi) ... jag bytte dagar så jag värmde soppan igår, det var ungefär så länge som jag orkade vänta på mat. 


Strax dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Idag har jag inte planerat in någonting egentligen, det passar ju bra, då ska jag köra nosework. Men först morgonpromenad. jo just ja, i afton ska vi nog följas och handla, jag, Pernilla och Hannah. Sånt är superkul :)


Ha en superfin torsdag. Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards