Alla inlägg den 7 april 2019

Av maria tafvelin - 7 april 2019 08:51

Söndag morgon. 1 plusgrad ... både sol och gråa moln. Det ska börja snöa idag sägs det, och det har varit på tapeten att det ska komma 3 dm snö idag och i morgon. Låter inte särskilt kul, och jag hoppas att det är fel :)


Igår gick jag runt Fällbäcken på moronrundan. Pernilla tränade på morgonen så hon följde inte med. När jag kom till Fällbäcken mötte jag två till häst,mor och dotter, och de stannade och pratade. Det började med att mamman sa, på håll 

- så duktig du är på att vara ute och gå

- tack, jo det blir nån mil per dag


sen frågade hon om hundarna, vilken ras det är och lite sånt. 

- Vi brukar träffas och träna hundarna här i byn, sa hon. Vill du vara med?

- Ja gärna!


Hon tog mitt telefonnummer och ska skriva ett sms när hundgänget ska träffas :)


Kom hem från morgonrundan, åt frukost, sen begav jag mig till Kåge för att köpa pizzakartonger, och sedan blev det nosework. För Alice del blev det kartongsök. Försökte köra ett par varv med Theo på kartongerna, men han trampar sönder dem, så han fick köra några fordonssök istället. Hannah fick gömma så att jag inte visste var doften fanns, och Theo hittade rätt väldigt snabbt alla gånger. Eller, sista gömman var jag lite för snabb, han var inte framme vid doftkärnan riktigt, utan markerade lite "ungefär här  nånstans" ... ca 2 dm från doften. De övriga 4 söken var han riktigt på kärnan. Superbra! 


     

Måste bara berätta en lite kul grej. Pizzakartongerna var redan vikta när jag köpte dem ... och jag köpte 5 st. Bar ut dem staplade på varandra, och när jag skulle öppna bildörren så tappade jag alla kartonger, samtidigt som en bil körde förbi. Jag kunde riktigt se i deras ansikten - Åh NEJ, hon tappade ALLA pizzorna!!  ... fniss. 


Till middag gjorde jag faktiskt  en pizza själv. . KycklingKebabpizza utan ost, och utan olja i tomatsåsen. 

 


Det blev riktigt gott :)  Uppe på hade jag ruccola, rödlök, paprika, gurka, tomat och en matsked lätt Rhode Island- dressing. Ja, förutom kycklingkebab och tomatsås då. 


Lite tv och massage på kvällen, sen dusch och renbäddad säng. Härlig avslutning på en superbra dag :)

 

Åh, fick precis ett sms av Malin, hon från Fällbäcken. Kl 19 ikväll blir det att träffas och träna hund. Kul! Jag tar hundarna i bilen dit, så kan jag träna dem var för sig medans den andra ligger i bilen. 


I morse vaknade jag första gången kl 5 och låg vaken ett bra tag innan jag kunde somna om. Gjorde dock det till slut och sov till 8.20 Nu, en timme senare, har jag druckit mitt kaffe och ögnat igenom nyheterna på Norran. Jag är redo att ta mig an den här Söndagen, redo att fylla den värt. Tror jag knallar runt Fällbäcken nu på morgonpromenaden, kolla in var Malin bor, vi ska träffas där ikväll. 


Ha en Skön Söndag! En Skön, Värd Söndag


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards