Alla inlägg den 11 april 2019

Av maria tafvelin - 11 april 2019 08:12

Torsdag morgon. 3 minusgrader och strålande sol med en himmel så blå som viol :)  Underbart! Det var sol och vackert igår åxå, men jädrar vilken blåst! Morgonpromenaden runt byn, jo, det var vackert men blåste kallt. Sedan gjorde jag klart smörgåstårtbitarna som blev hämtade strax före kl 14

 

Efter det åkte jag iväg på återvinningen med skrot, var ute med hundarna var för sig på gården, sedan gick jag runt Fällbäcken. Sista biten var det ganska rejäl motvind. Följde Pernilla och Otto på IcaMaxi, det skulle handlas inför deras Jäckvikresa i morgon. Hem, över till Hannah och hjälpte henne plantera om gurkplantorna, sedan hem igen. 


Jag vaknade idag av att Pernilla skrev ett sms och frågade om jag var vaken :)  Jag ska bara slurpa i mig kaffet, sedan ska vi knalla iväg på  morgonrundan. Jag följer henne hem efter det, och håller ett öga på Otto så att Pernilla kan packa inför resan i lugn och ro. Sedan ska jag ta itu med att plantera om mina och Hannahs änglatrumpeter :)


Nä, bäst jag raskar på lite, dagen har tickat igång :)   Ha en fin torsdag, fyll den med nåt värt :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards