Direktlänk till inlägg 12 april 2019

Ångest

Av maria tafvelin - 12 april 2019 06:53

Fredag morgon. 5 minusgrader, klarblå himmel ... strålande sol. Perkon puttrar och jag är såå himla glad över att kunna sitta upp. 


Igårkväll kring 21 började Meniére bråka igen. Nån timme före så ökade tinnitusen nåt fruktansvärt ... så jag blev väl inte helt chockad, men trodde ändå att jag på nåt mirakulöst sätt skulle klara mig. Skyndade mig att ringa Hannah innan ögonen skulle börja snurra i skallen, la på, hann inte ens lägga mig åt rätt håll i soffan, utan sjönk ihop åt andra hållet. Hannah kom, tog ut hundarna, släckte ner och stängde av tvn ... hämtade hinkoch täcken ... sen sa jag att det är bara att vänta och att hon kunde gå hem. Jag visste ju att de skulle upp och åka iväg till jäckvik vid 3-snåret i morse, och det viktigaste var att hundarna kom ut på kvällspink, det går ju inte göra något för mig. Jag hade hunnit ta maxdos mediciner, och åksjuketablett är för sent att ta i det där läget. 


Jag visste inte vad ångest var förrän jag blev drabbad av Meniére. Det är ren ångest man känner när yrseln drar igång. Just den här känslan: Jag orkar inte .... Jag orkar inte .... Jag orkar inte .... Huvva. 


Någon gång inatt, vet inte vad klockan var, kände jag att jag nog skulle ta mig uppför trappen till sovrummet. Hade ont i kroppen och ville verkligen till sängen. Alice låg som klistrad mot mig i soffan, och lika klistrad när vi äntligen kom upp och kunde krypa ner i sängen. Hon agerade precis som Kelly gjorde .... höll sig nära, nära. Theo, han la sig i Biabädden inne på kontoret, och där låg han tills i morse, då kom han upp. Kan inte låta bli att småfnissa och tänka: jadu Theo, du är precis som något x till mig - höll sig undan när man inte mådde bra. 


Förresten så ligger han kvar uppe i sängen, Theo alltså. Alice följde mig ner och parkerade i soffan. 


Idag ska jag på anställningsintervju kl 12. Tur att det är några timmar kvar. Jag hoppas verkligen att jag hinner repa mig såpass att jag inte ser ut som jag känner mig - som en totalt urvriden disktrasa i 4 nyanser av grå. Sedan hoppas jag att anfallen är över för den här gången. I morgon har jag hyrt lokalen på Åbyn/byske brukshundklubb för att träna hundarna .... håll tummarna för att jag kan åka dit!


Det blir ingen morgonpromenad runt byn, så mycket kan jag säga. Det blir en stund härute på gården nu på morgonen. Lilly och Milo sitter i hundgården, jag ska gå över och ge dem mat om en stund. 


Kaffet är snart drucket, maxdos medicin intaget. Jag har kvar att hasa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag köpte hårfärg igår ... efter att ha varit ute med hundarna och varit över och gett Lilly och Milo mat, ska jag färga håret. Rödare. Det kan bli den värda grejen jag får en skjuts av en sån här dag :)  


Gör nåt värt med dagen!


Gomorron

 
 
Lena

Lena

12 april 2019 09:27

Vilket eländes elände :(( vet som sagt hur farmor hade det, faster fick åka dit & både duscha henne efter & ta rätt på det som kommit ur...

Läser nu om meneries, att den kan vara ärftlig... Jag är som sagt så lik farmor i allt, både kropp & själ, min gubbe brukar till & med kall mej för henne ;)liksom min kusin... bara jag inte ärver det helvetet... hon fick ju det sent i livet, & jag är snart i den åldern...
Nä så får jag inte tro!!

Hoppas du får må bra idag & Lycka till på anställnings intervjun *hjärta*

Varm stor styrkekram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards