Alla inlägg den 14 april 2019

Av maria tafvelin - 14 april 2019 08:06

Söndag morgon. 1 plusgrad och strålande sol. Blir en underbar dag!


Igår efter morgonbestyr och maxdos medicin .... plus en ipren och en strepsils .... jo, ont i halsen åxå, så skulle jag baka bottnarna till smörgåstårtan jag har fått beställning på till långfredagen. Insåg att jag hade för lite vetemjöl, så jag åkte iväg och handlade. När jag kom hem hade jag inte tid att baka, för jag hade bokat lokalen på brukshundklubben 12-13. Lastade hundarna och åkte dit. Såhär blev timmen In the club:

                 

Vi hade verkligen jättekul :)  


Hem, bakade smörgåstårtbottnarna

   

fixade till blombuketten jag köpte häromdagen


 

Sedan blev det en lugn afton/kväll. Kände mig långt ifrån hundra. 


Ikväll kommer gänget hem från Jäckvik, så Milo och Lilly ska tillbaka till huset mittemot. I morgon blir det promenad och träffa Otto igen efter 3 långa dagar :)


Idag ska jag försöka mig på några lite längre promenader, samt sätta om den största änglatrumpeten. Det blir ett projekt, då jag måste såga loss den från krukan .... var ju inte så tänkt när jag satte den i den där stora krukan, skulle givetvis ha satt den i en mindre hink med hål i först, som jag gjort med den mindre ... men .... ja, det ska nog gå det där åxå. Det blir spännande att se hur blomningen blir i år. Minns hur det såg ut för ett par år sedan, på balkongen i Ursviken

         

 

Den sommaren stod det ju människor under min balkong och fotade :)


Nä ... dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka 4 hundar och starta upp dagen. Jag ser fram emot den faktiskt, för jag tror att Meniére gått hem till sig för den här gången. Gör nåt vettigt och värt av dagen!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards