Alla inlägg den 15 april 2019

Av maria tafvelin - 15 april 2019 07:47

Måndag morgon. 1 minusgrad, klarblå himmel och strålande sol. Vilka underbara dagar! Igår tog jag morgonpromenad runt byn, sedan fixade jag lite här hemma, lyckades få bort persiennen från balkongdörren (den var trasig så den var nerfälld hela tiden. Avskyr att ha persienner nere) och planterade om den större av änglatrumpeterna. Den bar jag ner till kontoret, det var lite för trångt i sovrummet för båda.


     


När jag var klar med det, tog jag Lilly och Milo och gick en promenad runt "lillbyn", samt fipplade med lite saker härute på gården. 


Till middag blev det grillad karré med potatis som jag bakade i airfryern

 

Efter maten ringde Pernilla och berättade att de var hemma, så jag tog hundarna och gick dit. Jag har ju haft rätt ont i halsen i helgen, så jag försökte att inte andas alltför mycket rakt i ansiktet på Otto ... hoppas han klarar sig från förkylning även denna gång. 


Jag var sjukt trött igårkväll, så jag la mig tidigt. Ställde alarmet på 7, då jag anade att det skulle bli fint väder. Härligt att vakna och kunna se solen, inga persienner fördragna :)

 

Härligt åxå med de blommor jag ställer ut lite här och var i huset. 

   

I morgon afton ska vi åka och bli fotograferade hos fotograf Marianne, det blir kul :)  Hundarna ska självklart med :)


Nu fick jag ett sms av Pernilla att hon och Otto är vakna. Då ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dags för morgonpromenad :)


Ha en superhärlig måndag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards