Alla inlägg den 19 april 2019

Av maria tafvelin - 19 april 2019 08:47

Långfredagsmorgon. 9 plusgrader och mulet. Appen säger halvklart, men jag håller inte med :)   Vaknade kl 5 och var toktät i näsan, och hade jätteont i halsen. Gick ner och drack, tog nässpray och en strepsils. Noll smak kände jag och sånt gör mig lite frustrerad. Fniss.  Jahapp. Det åxå lixom. Förkylning. Låg vaken till 7, då somnade jag om och sov till 8. Tyckte att jag kände lite doft från kaffeburken, så jag kokade kaffe ... men nä ... ingen smak. 


Jag har satt på en kastrull med vatten, jag ska koka ägg till den smörgåstårta som hämtas idag mitt på dagen. Lax och räkor blir det. Bild kommer i morgon :)


Igår efter morgonpromenaden satte vi oss ute i solen jag och Pernilla, medan Otto sov i vagnen. Efter en timme var det dags för mig att åka iväg och låta tjommarna på gummiverkstan skifta däck på plåtkompisen. De bjöd på våfflor, man fick grädda sig sina egna, samt ta mjukglass själv ur mjukglassmaskin. Jag tog inget alls, men tyckte att det var lite kul :)


Efter att ha skiftat däck åkte jag på OK Solbacken och duschade plåtkompis åxå, sedan en sväng för att handla lite innan jag åkte hem. Jag gick in på Lekia och köpte en grej som jag la i ett påskägg till Otto - hans första påskägg :)    Jo, jag fick påskkort åxå, med hälsningen: Glad Påsk mormor!

       

Till middag blev det omelett med champinjonstuvning

 

I afton hade jag tänkt grilla, men vi får se. Har jag ingen smak så gör jag det inte. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dagen har börjat. Värt att tänka på:

 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards