Alla inlägg den 20 april 2019

Av maria tafvelin - 20 april 2019 09:50

Lördag morgon. 12 plusgrader och halvklart, ser ut att hålla på att klarna upp. Hoppas det :)


Igår blev det en kortare morgonpromenad, sedan tog jag itu med att garnera smörgåstårtan som var beställd. Mjölkproteinfri tårta med lax och räkor,10 bitar, löd beställningen och såhär blev den:

          

Efter att ha gjort den klar gick jag ut på gården och räfsade där snön försvunnit medans jag väntade på att tårtan skulle bli hämtad. Efter att ha lämnat ut den åkte jag och Hannah en sväng på solbacken och IcaMaxi och Biltema. Hem,gick en sväng med hundarna, mötte en kvinna som ville hälsa på hundarna och sa att de var jättefina :)  När vi kom hem satte jag mig på balkongen i solen med hundarna

       


Där satt jag ett bra tag, det var superhärligt. Precis lagom varmt, behöver absolut inte bli varmare än så :)


     

Hundarna körde en av sina dagliga brottningsmatcher innan det var dags för middag, sen blev det tv-soffan och let´s dance. 


Idag har jag verkligen lust att köra nosework. Jag ska be Hannah fixa några gömmor, måste verkligen jobba mer med att andra gömmer, så att jag får lägga allt fokus på att läsa hund. Mitt på dagen åker Hannah och Robban iväg till Pernilla och Mattias stuga, det är en tradition att vara därute till påsk, så har det varit i alla år sedan barnen var små. Jag ska försöka hinna börja preppa inför målning av hallväggen, så att jag och Pernilla (läs Pernilla) kan måla till veckan.  :)


I övrigt ska jag bara njuta av dagen tänkte jag :)  


Kaffet är uppdrucket, jag lyckades ratta in p4, har aldrig gått tidigare, så jag har lyssnat lite på "ring så spelar vi" och nu "melodikrysset"  Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken och låta dagen ta fart. Kom ihåg att fylla dagen  med värda grejer, att verkligen ta tillvara på dagen. På onsdag blir Otto 5 månader, visst är det orimligt så fort tiden går! Njut av varje minut. 


Gomorron





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards