Alla inlägg den 28 april 2019

Av maria tafvelin - 28 april 2019 08:07

Söndag morgon. 4 plusgrader och klarblå himmel. Verkar ska bli runt 10 grader idag, med strålande sol :)


Igår efter morgonpromenaden, fyllde jag de 3x10 bitars smörgåstårtor jag har fått beställning på till i morgon, och ställde ut dem i matkällaren. Lite städning på det, sedan lastade jag hundarna och åkte iväg på RackArena så att hundarna skulle få leka och busa. Det blev många glädjeskutt :)


                     

Lite inkallning och enklare övningar blev det, men allra mest bus och lek. Det blev soffläge för båda två i princip hela kvällen från det vi kom hem. Eller, de fick avbryta för bengnagning och matrast, men i övrigt

 

Till middag gjorde jag bakade potatisar med skagenröra och en sallad. Mums!

 


Jag bytte rent i sängen, tvättade upp sängöverkastet, småklippte håret .... ja ... det var väl i stora drag vad jag gjorde igår :)


Idag har jag inte planerat in någonting alls (som vanligt) utan det får bli en såndär spontan historia :) Tre koppar kaffe och en morgonpromenad, det är ju givet, men resten står skrivet i osynligt bläck.  I morgon ska jag se till att köpa hem färg så att jag kan måla runt ytterdörren, listerna i hallen och brädan ovanför kaklet i köket. Blir skönt att hinna klart hela målarprojektet innan jag börjar jobba. 


Det här med skärmtid, skallen i mobilen eller datorn, att ständigt känna ett behov av att vara "upppkopplad", när man ser föräldrar till små barn stirra i mobilen på lekparken,  medans de gungar barnet med andra handen ... var går gränsen för osunt användande?  Man ser ju ofta på facebook bilder av hur det var "förr" (läs: när man var liten själv) vad man som barn gjorde innan mobilen och surfplattan kom. Tex vid frukost satt man och läste på flingpaketet ..... så jo, man hade skärmtid, bara det att skärmen var av papp, och man läste aldrig nåt nytt, utan samma flingpaket varje dag. Intressant att reflektera över att det inte BARA är negativt :)


https://www.telenor.se/skarmlivet/sa-lar-du-dig-aga-din-skarmtid/?utm_source=sunt&utm_medium=native&utm_campaign=always-on&utm_content=skarmlivet&utm_term=sa-lar-du-dig-aga-din-skarmtid


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken och väcka hundarna. Det här ska bli en härlig dag, en Värd dag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards