Alla inlägg den 30 april 2019

Av maria tafvelin - 30 april 2019 07:45

Tisdag morgon, valborgsmässoaftonsmorgon. 6 plusgrader och klarblå himmel, strålande sol. Efter den här dagen säger appen att det ska bli skitväder en vecka, med kyla, regn och snö. Inte helt oväntat. 


Igår efter morgonpromenaden sov Otto i vanlig ordning, så jag och Pernilla passade på att greppa penslarna och måla dörrarna på garagelängan åt Hannah och Robban. Hannah kommer hem sent från jobbet på måndagar, och vi ville överraska henne med att ha gjort det. När det var färdigt gick Pernilla hem för att byta om, för sedan skulle vi ner på stan en sväng, bland annat för att äta lunch på Stadskällaren. Otto hängde med, så himla glad och nöjd. Han satt och tjollrade för sig själv, pratade med sina fötter och hade allmänt trevligt. Tänk att gossebarnet varken använder tutte eller tumme. Han är så oerhört Nöjd och trygg. 


Efter lunchen åkte vi och handlade lite, och jag sprang in på Blomsterlandet och köpte två blomsterdekorationer till Hannah att ha utanför bron. En liten vår-gåva :)    Hem, ut med hundarna tvärt, sedan började jag dekorera smörgåstårtorna. Det hann inte bli några foton, för när jag kollade på klockan insåg jag att jag hade  så sjukt bråttom, så jag hann helt enkelt inte. Stressade som en tok i slutet, lastade dem i bilen och åkte iväg. Kvar på köksbordet låg div grejer som gurka, sallad, citron, apelsin .... 


Hann i alla fall fram i tid till årsmötet i Ursviken, där jag blev avtackad som styrelseledamot. Jag hoppade ju av styrelsen eftersom jag flyttat därifrån. Smörgåstårtorna blev oerhört uppskattade, och det är ju kul. Ja, min insats i styrelsen blev åxå uppskattad, och det var ju kul det åxå. 


Kom hem kring 19, städade upp i köket och blev varse att hundarna inte rört något av det som låg på bordet. 


Nu ska jag klunka i mig sista koppen kaffe, sedan blir det morgonpromenad. Idag ska jag köra iväg lite grejer till återvinningen åt Hannah och Robban, ja jag har säkert nåt att åka med själv åxå. Sen blir det att åka och köpa den där färgburken jag pratat om i några dagar nu. I afton blir det att grilla, och sen får vi se, kanske går ner till brasan, men det beror på hur det ser ut med smällande och fyrverkerier, kanske blir kvar hemma med hundarna åxå. 


Ha en riktigt fin valborgsmässoafton! Hela dagen är kvar att fylla med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards