Alla inlägg den 1 maj 2019

Av maria tafvelin - 1 maj 2019 07:43

Onsdag morgon. 5 plusgrader och regn. Våren sjöngs in igår och det är sämre väder än på länge ... fniss. Appen säger att det inte blir en endaste solstrimma på en hel vecka. Regn, snö, ännu mer regn, och ännu mer snö. Så ser prognosen ut. 


Igår efter morgonpromenaden hängde jag med Pernila hem en sväng och badade Otto, sedan gick jag hem och tryckte bilen full med kartong och skräp som skulle på återvinningen. Efter lunch åkte vi iväg jag och Pernilla (och Otto) i varsin bil. Min bil var som sagt överfull ... fniss. Vi började på Degermyran där vi lastade ur skräpet, sedan blev det IcaMaxi. Hem, fyllde smörgåstårta som vi ska ha till lunch idag. Jag provar en helt ny idé till fyllning, så jag berättar senare ifall det blev bra :)


Till middag blev det grillad karrékotlett och airfryade potatisskivor. Gott!

     

Hade tänkt ta lite glass till efterrätt, men det blev aldrig av ... fniss


Idag ska jag städa bilen tänkte jag. Hoppas att det blir nån lucka i regnandet för jag ska ta ut dammsugaren. Jag ska även åka iväg och hämta ut ett paket som kommit, jag har beställt en urvalsbana, perfekt att kunna träna nosjobb med hundarna. Kanske skulle träna in annat än eukalyptus och lagerblad .... går ju att träna in vad som helst egentligen. Så, städa bilen, träna hundarna med urvalsbanan, äta smörgåstårta till lunch ... det är de planer jag skissat upp för dagen. Tack och lov är förkylningen i princip helt borta ... och jag hoppas att Meniére kryper tillbaka under sin sten, för i morgon börjar jag jobba. Känns bra att få börja en torsdag, så det blir 2 dagars jobb, sedan helg. Arbetskläderna har inte hunnit komma, men de dyker väl upp så småningom. 


Nä ... hur segt det än känns, är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, leta fram regnjackan och he sig ut på morgonpromenad. Ha en fin 1:a maj, gör nåt värt av dagen!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards