Alla inlägg den 9 maj 2019

Av maria tafvelin - 9 maj 2019 05:57

Torsdag morgon. 0-gradigt och klarblå himmel med tillhörande sol. Underbart! Hundarna stannade kvar i sängen för att sova en stund till, själv sitter jag i mitt superfina kontor och dricker kaffe. Egentligen har jag väl lite halvbråttom, men  jag tänker inte stressa ändå. 


Igår hittade jag två superbra ljudböcker som jag lyssnade på. Först en bok om hundar -  "Hur tänker din hund"  Forskningsresultat och studier om hundar och hundars beteende, den var superintressant!! Rekommenderas verkligen. När den var slut hittade jag "Omgiven av idioter" , den har jag inte riktigt lyssnat klart på, men den tycker jag åxå är superintressant. 


Igår hade jag ju två timmars lunch, så att jag fick passa Otto medans Pernilla tränade. Hon kom hit med honom i vagnen direkt jag kom hem, och jag kopplade hundarna och gick runt byn. Första kilometrarna var det regn, sedan slutade det och innan jag var hemma hade det faktiskt spruckit upp och blivit sol :)  Otto sov vidare i vagnen medans jag gick in och åt lunch. När det var ungefär 10 minuter kvar tills Pernilla skulle komma och hämta honom, då gick jag rent ut och plockade upp honom. Typ - LITE kan du väl vara vaken ändå .... fniss.  Han var på ett strålande humör som vanligt :)


Eftersom jag jobbade till kl 17 var jag hemma strax efter det. Ut med hundarna en kort sväng, kändes skönt att ha gått längre runda på lunchen, för jag kände mig rätt mör. Precis när jag skulle börja med middagen, ringde Carina, min arbetskompis från Wallins, och vi pratade i 2 timmar. Precis innan vi slutade prata kom Pernilla förbi, och innan hon gick hade jag ätit. Stekte ihop lite blomkål, vitkål, morot och choritzo. Bara nån timme senare, när jag stod i duschen (låser alltid ytterdörren när jag ska duscha) hörde jag Hannahs röst - Mamma!

- Jaa

- Vad gör du?

- Jag duschar!

- Jag har provat ringa

- Jaha, ja, jag står i duschen

- Är du klar?

- Nää

- Då väntar jag

- Jaa, gör det

- Vet du hur jag tog mig in?

- Du har ju nyckel 

- Ja, den nyckel du tappade i vinter


Ok, typ nu var jag klar och hoppade ut i köket till henne. Hon hade varit ute och räfsat, och då dök nyckeln upp som jag trodde att jag tappat på stan. Jamen, så bra ... fniss.  Vi satt och pratade till kring 22, då gick hon hem och jag gick ut med hundarna för kvällspink. 


Somnade som en stock, har vaknat ett par gånger i vanlig ordning, och nu måste jag faktiskt lägga i en växel ser jag. Idag måste jag förbi på jobbet och lämna smutsiga trasor och hämta rena. Eftersom jag jobbade längre igår så visste jag att ingen fanns kvar då jag slutade, så jag åkte direkt hem. 


Nu ska jag ladda ner några böcker jag fått tips om av en facebookvän, så att jag har att lyssna på. Ha en fantastisk torsdag. Gör nåt vettigt och värt av dagen.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards