Alla inlägg den 10 maj 2019

Av maria tafvelin - 10 maj 2019 05:51

Fredag morgon. 4 plusgrader, klarblå himmel, strålande sol. Man tror knappt det sant, men det kan ju ändras rätt snabbt. Igår var det ju faktiskt bra väder hela dagen om jag inte minns fel ... inte varmt, men vackert. Det var faktiskt kul att stå i trapphusen (mittemot en förskola) och putsa fönster och se en hel bunt små barn springa runt ute på den inhägnade gården och leka ninja och allmest vad de hittade på. Alla iklädda reflexvästar. Tänk, om några år är det Otto som springer och leker med andra barn <3


Efter jobbet åkte jag bara hem och tog ut hundarna på gården så att de fick pinka, bytte kläder och sedan åkte jag, Pernilla och Hannah för att handla på IcaMaxi inför morgondagens tjejmiddag. Hannah hade legat hela dagen i någon form av migrän och hon var absolut inte pigg, men hon ville följa med. Vi sprang in på Willys eftersom IcaMaxi hade slut en del grejer vi skulle ha, och där hittade vi några superintressanta varor i kylen för färdigmat. 


Grönsakslasagne med pestobechamel och chipotlegryta med nötbog och svarta bönor valde jag att köpa.  Det var på kampanj, så det var bra pris, dessutom bara 100 kcal /100 g.  Drog igång ugnen på 150 grader direkt jag kom hem, satte in 200 g av grönsakslasagnen i ugnen och lät den värmas i ca 30 min. Men JÄRNSPIKARS så gott!!! Det var en RIKTIG höjdare. Måste köpa fler och lägga i frysen. 


 

Hundarna fick varsitt ben att gnaga på. Jag hann ta en promenad runt byn på lunchen, det var skönt! Både vädermässigt, fysiskt och mentalt. Nu på morgonen hinner jag inte ... jag hoppas att jag snart har vant mig vid mitt nya jobb så att jag orkar upp en aning tidigare ... är så fruktansvärt trött, både på kvällen och när alarmet ringer, men det är ju så i början innan man vant sig. Dessutom är det ju många år sedan jag jobbade heltid, och fixar jag det så är det ju helt underbart!


I afton planerar jag att ta fram urvalsbanan och träna. På tal om att träna, igår anmälde jag mig och Alice till allmänlydnadskurs på Brukshundklubben. Jag vill ju gå åtminstone NÅGON kurs med mina hundar. Nu återstår bara att se ifall man kommer med eller inte. Framöver har jag faktiskt tänkt gå någon fler kurs med Theo åxå, har gått spårkurs med honom, skulle vilja gå något annat åxå. 


Igår blev det inte lyssnat på någon ljudbok. Jag upptäckte när jag kom fram till trappuppgångarna att jag glömt headsetet hemma, så det blev att arbeta i det tysta så att säga. När jag åkte på lunch var jag färdig med alla trappuppgångar och åkte således på jobbet efter lunchen och inväntade chefen för att få nya uppdrag. Då var jag noga med att ta med headsetet. Det blev lite småstressigt iväg till ett par andra trappuppgångar i ett annat bostadsområde, och jag glömde faktiskt bort att plugga i ljudboken. Idag ska vi jobba två stycken, och jag vet faktiskt inte hur upplägget blir, om vi tar varsin uppgång eller om vi ska ta olika uppgifter i samma uppgång. Oj, nu hinner jag inte spekulera mer, ser att jag måste lägga på en rem


Ha en härlig fredag. Fyll den värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards