Alla inlägg den 11 maj 2019

Av maria tafvelin - 11 maj 2019 07:26

Lördag morgon. 7 plusgrader och mulet, men ser åtminstone ut att ska vara uppehåll ända till sent ikväll. Kanon, eftersom vi ska ha tjejkväll från kl 16 :)


Igår efter jobbet blev det en kort sväng med hundarna, sen drog jag igång tvättmaskinen för att tvätta arbetskläderna. Hann småstäda lite, sen ringde Pernilla och frågade om jag kunde ha Otto en stund. (De var hos Hannah och Robban, fniss)  Javisst, kom över med honom bara :)  Alltså, han ÄR världens sötaste lille kille! 


Hon kom över med honom och  han fick sitta i sin lilla supersöta barnstol medans jag åt middag (den där goda grönsakslasagnen blev det) 


   Sedan blev han så trött att jag la honom i vagnen och gick en liten promenad. Han hann bara sjunga typ en halv vers så somnade han.


 

Vattnade lite blommor, hängde tvätt, sedan blev det tvsoffan med hundarna tills det var dags att gå isäng. 


Vaknade kl 7 och klev upp direkt. Riktigt utvilad faktiskt. När jag gick ner i köket tänkte jag på den musiktävling Annicas dotter Jenny skrev igår att hon skulle fixa till ikväll. Hon har fixat musiktävlingar på tidigare middagar åxå, och jag tänkte på den hon hade när vi höll festen i lusthuset i Ursviken. Då skulle man sitta med headset och lyssna på en låt, och fick bara nynna melodin ... INTE använda några ord, BARA nynna. De andra skulle lista ut vilken låt man nynnade. Det var inte lätt, men jag tänkte nu - En låt som skulle varit enkel är "Mamma Mia" med Abba. Knäppte igång perkolatorn och tryckte igång radion. Där spelades "Mamma Mia" med Abba. Lite obehagligt nästan.


Om en timme ska jag vara hos Pernilla och hämta upp Otto i vagnen och ta en promenad runt byn med honom och hundarna. Pernilla ska iväg och träna, och det passar perfekt att jag tar med vagnen på promenad. Sedan har jag lite att pyssla med, ska ner på stan en sväng, på Willys en sväng, och till Kåge en sväng. Sen hoppas jag att det finns några minuter över till lite nosework, ska höra om Hannah kan fixa några gömmor åt Theo, då blir det lagerblad tänkte jag.  Alice ska få köra lite urvalsbana med eukalyptus. 



Jag fick upp som minne på facebook den här novellen jag skrev för tidningen Mellanbygden. 7 år sedan den skrevs :)

 

Vet att det är lite suddigt, så jag lägger in mindre bilder på texten åxå, kanske lite svårt att hålla reda på var man är i texten dock ... fniss.

 

           

Jag har väl bombarderat mina vänner på facebook med denna novell efter det att Otto föddes, men jag tror inte att jag lagt upp den i bloggen tidigare. Skulle jag ha gjort det så att ni har läst den redan, så får ni ha överseende med att jag upprepar mig när det gäller Min största Kärlek. 


Nä ... om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det här blir en superrolig dag och jag ser fram emot aftonen/kvällen. Men, först ska jag fylla timmarna fram tills dess med roliga och värda saker. Gör det du åxå :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards