Alla inlägg den 15 maj 2019

Av maria tafvelin - 15 maj 2019 05:19

Onsdag morgon. 2 plusgrader, klarblå himmel, strålande sol. Nu börjar det likna nåt :)  Theo väckte mig i morse, när hände det senast? Klockan var 04.20 och han ville gå ut. På med morgonrock och foppa, ut på gården .... där han smaskade i sig några grässtrån som kommit upp vid husknuten. Till slut kissade han en skvätt, sedan gick vi in. Det var ju inte lönt att lägga sig igen, så det blev till att sprätta igång perkolatorn.


Igår efter jobbet åkte jag en snabbis på affären, sedan hem och ut med hundarna en sväng innan maten. Det blev omelett med champinjonstuvning

 

Sjukt trött la jag mig i soffan för att slumra en stund, och det var lixom den kvällen. Jag har inte acklimatierat mig till att jobba heltid än, men jag hoppas att jag inom kort ska kunna sprudla av energi även Efter jobbet :)


Jag anmälde mig ju till allmänlydnadskurs med Alice, och nästa dag anmälde jag oss till en aktiveringshelg. Igår fick jag klartecken att jag fått plats på aktiveringshelgen, så det blir den jag ska gå med henne. Det blir lite uppletande, spår och "andra nosövningar" som det står i beskrivningen. Det som är Bättre med den kursen är att det är En tisdagkväll, sedan är det 2 söndagar. Jag menar, man vill ju inte vara aptrött på kurs, och kvällstid är jag ingen superwoman precis. 


Nä, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är lill-lördag och jag har långlunch och  tar promenaden runt byn med hundarna och Otto då, medans Pernilla tränar. Tror jag tar korta svängen i skogen nu på morgonen. Ha en superbra onsdag och kom ihåg att välja värda grejer att fylla dagen med. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards