Alla inlägg den 16 maj 2019

Av maria tafvelin - 16 maj 2019 05:33

Torsdag morgon. 6 plusgrader och nästan klarblå himmel. I helgen ska det bli sommarväder, med 21 grader på lördag, enligt appen. Jag fasar för i sommar om jag ska vara ärlig .... jag som är så lättsvettad .... att städa hela dagar i sommarvärme är inget jag ser fram emot faktiskt. 


Igår tog jag ju långlunch för att umgås med Otto medans Pernilla tränade. När jag kom hem där strax före 11 dök Pernilla förbi med Otto i vagnen. Jag kopplade hundarna och tog en promenad runt byn

 

När vi hade nån km kvar att gå, hörde jag lite tjoller från vagnen men gick bara vidare. Efter ett par hundra meter hade han inte slutat, så jag förstod att han var vaken på riktigt. Fällde upp så att jag såg honom, och det här mötte mig:


 


Alltså, han är ju världens gladaste och sötaste och mest underbara lilla gossebarn <3  När vi kom hem till mig var han fortsatt idel solsken. Han har ju fått fram två små tänder och jag fattar inte att han inte varit grinig det minsta.


   

Vi dansade lite, hade sångstund, busade så han skrattade högt, sedan blev det dags för gröt.


   

Jodå, gröt i näsan och gröt i öronen blev det åxå .... fniss.  Efter hans lilla lunch kom Pernilla och hämtade honom, och jag åkte tillbaka på jobbet. Chefen sa på morgonen att när jag var färdig med de trappuppgångar jag var på (haft hjälp av en sommarjobbare fram tills igår till lunch) så kunde jag gå hem för dagen, och idag ska vi åka till Skelleftehamn och städa trappuppgångar. Det bar sig inte bättre än att just i det hus som var kvar igår efter lunch var det rätt jobbiga källarlokaler, och när jag trodde att jag var färdig, hittade jag ett rum till - ett gigantiskt cykelförråd! Sopa, moppa, flytta ca 20 cyklar, sopa moppa, flytta tillbaka, putsa fönster som inte blivit putsade på många många år .... snyta damm, torka spindelnät. Svettades mängder, då solen låg på. Men, till slut så var hela klabbet färdigstädat och jag kunde svänga förbi på jobbet och kasta in de smutsiga trasorna. Då var klockan 17.30 ... fniss. Så mycket för kort-dag.


Hem, ut med hundarna en kort sväng, rasa ner i soffan för att samla mig innan jag orkade laga mat och duscha. Sådana här dagar känns det värdefullt att ha nåt färdigt i frysen, bara att värma. Hade en pasta/kycklingrätt med 93 kcal/100 g, så jag vägde upp 250 g som jag  värmde i mikron och åt framför tvn. Slökollade en stund på tv innan jag orkade ställa mig i duschen, sen blev det kvällspink för hundarna och hopp isäng. Det känns skönt att det är fredag i morgon faktiskt. 


Eftersom vi ska vara i Skelleftehamn idag och i morgon, hinner jag inte hem på lunchen, utan jag tar med mig mat (havregryn och mjölk så jag kan göra gröt) och Pernilla går hit och tar ut hundarna mitt på dagen. 


Nä, klockan skenar, bäst att sparka av tofflorna och hänga bort morgonrocken, kamma luggen i jobbläge och ropa ner hundarna. Alice följde sin nya rutin även i morse, gick med mig till trappen, sedan vände hon och sprang tillbaka till sängen .... fniss. Ha en fin torsdag och låt den inte bara passera, utan fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards